آخرین وضعیت قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری/ اعتباری برای اجرای این قانون در سال 93 لحاظ نشد

سلامت نیوز : دبیرکل خانه پرستار و عضو شورای عالی نظام پرستاری درخصوص آخرین وضعیت قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری گفت: این قانون در حال حاضر مسکوت مانده است.

محمد شریفی مقدم در گفت و گو با پانا، با بیان این مطلب اظهار داشت: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در اواخر عمر دولت گذشته قرار شد تا اجرایی شود اما هنوز اجرایی نشده است که امیدواریم نگاه مدیریت جدید معاونت پرستاری وزارت بهداشت به اجرای این قانون و سایر قوانین این حوزه مطلوب باشد.

دبیر کل خانه پرستار با بیان اینکه تعیین تعرفه‌ های خدمات پرستاری امکان نظارت دقیق را فراهم می ‌کند، افزود: بر اساس آنچه که مسئولان اعلام کرده اند به دلیل عدم تامین منابع مالی، امسال امکان تعیین تعرفه پرستاری وجود ندارد. البته دلیل اینکه تعیین تعرفه پرستاری تا کنون مشخص نشده وجود بار مالی است که متوجه وزارت بهداشت قرار می گیرد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری یکی از جدی ترین مطالبات جامعه پرستاران است، خاطرنشان کرد: دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در اجرای دو قانون ارتقای بهره وری و تعرفه گذاری خدمات پرستاری از پرستاران حمایت کنند.

این مقام مسئول در نظام پرستاری ادامه داد: ما انتظار داریم که قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هرچه زودتر اجرایی شده تا جامعه پرستاری خودکفا شود.

عضو شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به اعتبار اجرای این قانون نیز گفت: متاسفانه وزارت بهداشت به عنوان متولی امر برای سال 93 هیچ اعتباری را برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری لحاظ نکرده است.

قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال 86 به تصویب رسیده است اما با گذشت نزدیک به 7 سال و با وجود برگزاری جلسات مختلف وزارت بهداشت، سازمان نظام پرستاری، سازمان های بیمه گر و مجلس، این قانون اجرایی نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha