3هزار میلیارد بودجه اختصاص یافته به بهداشت صرف درمان روستاییان‌شود

سلامت نیوز : نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعلام کرد: مبلغ 3 هزار میلیارد اختصاص یافته به حوزه وزارت بهداشت باید در بخش های درمان بیماران روستایی و شهرهای کوچک هزینه شود.

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه اشکالات بودجه وزارت بهداشت تا حدودی در شورای نگهبان اصلاح شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه شرایط بودجه حوزه سلامت برای سال آینده وضعیت بهتری نسبت به امسال ندارد بنابراین آنچه مهم است، مدیریت بودجه است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه با بیان اینکه یکی از چالش های موجود در حوزه سلامت کمبود امکانات بهداشتی و درمانی در مناطق محروم و شهرهای کوچک است، خاطرنشان کرد:متاسفانه هم اکنون مناطق محروم و حتی شهرهای کوچک کشور به شدت از نبود خدمات درمانی و بهداشتی دچار کمبود هستند.

این نماینده مجلس با اشاره به اصلاحات بودجه وزارت بهداشت در شورای نگهبان افزود: خوشبختانه با تلاش هایی که صورت گرفت موضوع اختصاص مبلغ 3 هزار میلیارد تومان مربوط به مالیات ارزش افزوده به حوزه سلامت به وزارت بهداشت تعلق گرفت که این موضوع پیش از این به بیمه سلامت اختصاص پیدا کرد.

وی در ادامه افزود: اعتباراتی که به وزارت بهداشت در این راستا تعلق می گیرد، باید در بخش های درمان بیماران روستایی و شهرهای کوچک هزینه شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت همچنین با اشاره به اعتبارات ناشی از هدفمندی یارانه ها در مرحله دوم نیز گفت: در مجموع قرار است که از مرحله دوم هدفمندی بیش از 4 هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت اختصاص پیدا کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha