آسیب‌های واگذاری بیمه به وزارت بهداشت از دیدگاه وزیر سابق

سلامت نیوز : وزیر سابق بهداشت آسیب‌های واگذاری بیمه به وزارت بهداشت را تشریح کرد.

محمد طریقت منفرد وزیر سابق بهداشت در گفت‌وگو با تسنیم، در تشریح واگذاری بیمه به وزارت بهداشت اظهار داشت: انشاءالله یک برنامه مناظره برای مبحث بیمه در رسانه ملی گذاشته خواهد شد و اگر بنده ممنوع‌المنبر نشوم به صورت مفصل در این‌باره توضیحات لازم را ارائه خواهم کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: اگر بخواهم توضیح مبسوطی درباره واگذاری بیمه به وزارت بهداشت عنوان کنم باید بگویم که به هر حال باید دید که دنیا در این زمینه چه می‌کند و ما درباره بیمه چگونه عمل کرده‌ایم اگر واقعاً بیمه ناکارآمد است آیا به خاطر ماهیت بیمه است و یا این‌که نمی‌خواهند بیمه به درستی شکل بگیرد.

وزیر سابق بهداشت با بیان این‌که بنده در آن مناظره تلویزیونی درباره نواقص بیمه کاملاً توضیح خواهم داد، عنوان کرد: بیمه در دنیا یک واقعیت است، به هر حال در سیستم‌های بهداشت و درمان که عنوان می‌کنیم پرداخت باید مبتنی بر عملکرد باشد باید یک ارگانی این عملکرد را تحویل و پول آن را بپردازد و آن ارگان نیز فقط بیمه خواهد بود و در تمام دنیا نیز غیر از این نیست.

طریقت منفرد در تشریح آسیب‌های واگذاری بیمه به وزارت بهداشت گفت: یک زمانی بیمه زیرمجموعه وزارت بهداشت بود که باید مسئولان وزارت بهداشت پاسخ بدهند که چگونه می‌توانند همزمان فروشنده و خریدار خدمت سلامت باشند که بنده در برنامه مناظره‌ای که در این باره صورت خواهد پذیرفت این توضیحات را ارائه می‌کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که پس چرا مسئولان وزارت بهداشت سعی دارند که بیمه به این وزارتخانه واگذار شود بیان داشت: البته یک مشکلاتی در بیمه وجود دارد که این مشکلات تقصیر ماهیت بیمه نیست بلکه تقصیر کسانی است که بیمه را به این صورت غیرمنقول ایجاد کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha