عدم رعایت بهداشت محیط عامل اصلی بروز سرطان در افراد است

سلامت نیوز : یک فوق تخصص آنکولوژیست کودکان، عدم رعایت بهداشت محیط را عامل اصلی ایجاد سرطان برشمرد.

دکتر حسین اصفهانی در گفت‌وگو با (ایسنا) ، اظهار کرد: عدم رعایت بهداشت محیط و بی‌توجهی به حفظ و نگهداری از محیط زیست عاملی برای افزایش سرطان است.

وی با بیان این که استفاده از دستگاه‌هایی مانند مایکروویو و مایکروفر در جامعه باب شده است، افزود: بررسی‌های زیادی بر روی برخی دستگاه‌ها از جمله مایکروفر و مایکروویو انجام شده اما دلیل ثابت شده‌ای برای سرطان زا بودن این دستگاه‌ها یافت نشده اما با این حال بهتر است از این گونه دستگاه‌ها برای عمل پخت و پز کمتر استفاده شود.

اصفهانی ادامه داد: کودکان و خانمهای باردار بیشتر از سایر افراد تحت تاثیر اشعه‌ها قرار می‌گیرند بنابراین بهتر است این گروه از دستگاه‌های مایکروفر و یا مایکروویو دور باشند.

این فوق تخصص تصریح کرد: تعداد مبتلایان به بیماری سرطان در جامعه در حال افزایش است اما راههای پیشگیری زیادی وجود دارد که به راحتی تمامی افراد می توانند از خود مراقبت کنند تا احتمال ابتلا به این بیماری را در خود کاهش دهند.

وی گفت: بدن انسان سیستم دفاعی بسیار قوی دارد که در بسیاری از موارد در صورت برخورد با سلولهای سرطانی آنها را مورد حمله قرار داده و سلول سرطانی مورد نظر بدون اطلاع شخص از بین می رود بنابراین افراد باید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنند.

اصفهانی خاطرنشان کرد: در برخی موارد سیستم ایمنی بدن افراد کاهش یافته و توانایی مقابله و حمله به سلول سرطانی را نداشته بنابراین فرد مورد نظر مبتلا به سرطان می شود.

وی به راه‌های جلوگیری و افزایش مقاومت بدن برای از بین بردن سلولهای سرطانی اشاره کرد و گفت: مصرف غذاهای کنسرو شده و غذاهای آماده از جمله فست فودها مقاومت بدن را کاهش داده در حالی که استفاده از غذاها و میوه‌های طبیعی توانایی سیستم دفاعی بدن را بالا می برد.

این فوق تخصص گفت: بی توجهی به محیط زیست، آلودگی‌های شیمیایی در محیط و آلودگی‌های هوا و رها کردن مواد دور ریز در محیط زیست عاملی برای افزایش سرطان است.

وی گفت: هنگامی که افراد به تفریح می‌روند مواد اضافی و دور ریز را در محیط رها می‌کنند در حالی که این ماده مورد نظر برای تجزیه، ماده شیمیایی تولید کرده و آن ماده شیمیایی در محیط پخش می‌شود و عاملی برای افزایش میزان ابتلا به سرطان می شود.

اصفهانی تاکید کرد: رها کردن مواد دور ریز در سدها و رودخانه‌ها موجب آزاد شدن مواد شیمیایی شده و در نهایت ماده شیمیایی مورد نظر به مصرف افراد می رسد و احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

وی گفت: استفاده از مواد سمی، آفات نباتی و کودهای شیمیایی که برای رشد گیاهان استفاده می‌شود احتمال ابتلا به سرطان را در افراد افزایش می‌دهد بنابراین بهتر است از میوه‌ها و محصولاتی استفاده شود که به صورت طبیعی رشد می کنند.

اصفهانی به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هر گونه ضایعه پوستی و بافت متورم در بدن باید سریع به پزشک معالج مراجعه کرده و منتظر بهبود خود بخودی تورم و ضایعه مورد نظر نباشند چرا که بسیاری از بافتهای متورم و توده‌ها در صورت تشخیص زودهنگام از بین رفته و سرطانی نمی‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha