جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 106164

مواد غذایی مؤثر بر سرطان پروستات کدامند؟

سلامت نیوز : متخصص تغذیه در امور سرطان گفت: مصرف روزانه 5 نوبت میوه و سبزی تازه در کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات مؤثر است، در این میان مصرف سبزیجات از خانواده کلم، چای سبز، گردو، ماهی و غلات نیز توصیه می‌شود.

سید حسن داوودی متخصص تغذیه در امور سرطان در گفت‌وگو با فارس، در مورد انواع میوه و سبزی که بر پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات در مردان مؤثر است، گفت: مصرف روزانه 5 نوع نوبت میوه و سبزی باعث کاهش خطر بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌ها از جمله برخی سرطان‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: انواع میوه و سبزی تازه انتخاب بهتری نسبت به آبمیوه یا آب سبزی تازه، مکمل یا عصاره‌های غذایی هستند. انتخاب سبزی و میوه متنوع باعث دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی متفاوت می‌شود.

داوودی با اشاره به اینکه در انتخاب میوه و سبزی حتما رنگ‌های متنوع را باید در نظر گرفت، گفت: به عنوان مثال میوه و سبزیجات با رنگ قرمز شامل گوجه‌فرنگی، توت‌فرنگی، هندوانه، پیاز، توت، فلفل قرمز بوده و سایر میوه و سبزیجات با رنگ زرد و نارنجی نیز از قبیل هویج، زردآلو، پرتقال، کدو، موز، هلو و با رنگ سبز مانند اسفناج، ‌کلم، کیوی، کاهو، فلفل سبز و خیار از جمله اقلام مؤثر در پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات هستند.

این متخصص تغذیه در امور سرطان گفت: سبزی‌ها مخصوصا از خانواده کلم در ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده در اثر مواد سرطان‌زا کمک می‌کنند و مصرف 5 نوبت از خانواده کلم در کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات مؤثر است.

داوودی تصریح کرد: همچنین منابع آنتی‌اکسیدانی در برابر سرطان پروستات نقش حمایتی دارند و از جمله ویتامین‌ها و مواد معدنی در این رابطه می‌توان به ویتامین سلنیوم، ویتامین A و ترکیباتی مانند لیکوپن و مواد غذایی مانند آب انار و چای سبز اشاره کرد.

وی افزود: منبع غذایی که به مقدار زیاد سلنیوم دارد شامل مغز‌ها (گردو، بادام، دانه‌ها تخم کدو، کنجد، آفتابگردان) و انواع نان، غلات، ماهی و مرغ است که مصرف این منابع در کاهش ابتلا به سرطان پروستات مؤثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha