عدالت اجتماعی سر لوحه تلاش ها برای دستیابی به رشد پایدار و برابر

سلامت نیوز :دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی عدالت اجتماعی20 فوریه 2014 برابر با 1 اسفند ماه جاری گفت عدالت اجتماعی باید در سر لوحه تلاش ها برای دستیابی به رشد پایدار و برابر برای همه مردم قرارگیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد ؛ متن کامل پیام ایشان به شرح زیر است:

شکاف بین فقیرترین و ثروتمندترین در سراسر جهان، عمیق و در حال زیاد شدن است. این وضعیت نه تنها بین کشور ها بلکه درون آن ها، شامل بسیاری از کشورهای مترقی نیز وجود دارد. روز جهانی عدالت اجتماعی برای تاکید بر توان همبستگی جهانی برای پیشبرد فرصت برای همه مردم گرامی داشته می شود.

شرایطی مانند محل تولد فرد، محل اقامت وی  یا جنسیت و قومیت نباید هرگز میزانی برای درآمد یا فرصت های افراد جهت دست یابی به آموزش با کیفیت، مراقبت های سلامت اساسی، شغل شرافتمندانه، سرپناه مناسب، دسترسی به آب آشامیدنی کافی، مشارکت سیاسی یا زندگی کردن بدون ترس یا خشونت فیزیکی یا واقعی باشد.

همانطور گه نابرابری ها گسترش می یابند، بنیان اجتماعی جوامع ما وسعت یافته و متشنج می گردند. این امر غالبا منتهی به سردرگمی اجتماعی و نابسمانی اقتصادی و حتی شورش می گردد. درگیری های خشونت آمیز در بسیاری از نقاط جهان غالبا در نابرابری، تبعیض و فقر گسترده نهفته است.

در عین حال هیچ چیز در مورد نابرابری حتمی نیست. هدف مشترک ما باید برداشتن گام های عملی به سوی حذف موانع دشوار در سر راه توسعه و کرامت انسانی باشد.

تجربه نشان می دهد رشد اقتصادی به تنهایی کافی نیست. ما باید برای توانمند سازی افراد از راه ایجاد شغل شرافتمندانه، حمایت از راه تامین اجتماعی و تضمین اینکه ندای افراد فقیر و به حاشیه رانده شده شنیده شود، بیشتر کوشش کنیم . همانگونه که ما به تلاش های خود برای دستیابی به آرمان های توسعه هزاره ادامه می دهیم و دستور کار توسعه بعد ازسال 2015 را تدوین می نمایم، اجازه دهید تا عدالت اجتماعی را سر لوحه تلاش ها برای دستیابی به رشد پایدار و برابر برای همه مردم قرار دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha