مشکلات اصلی وزارت بهداشت به ساختار آن برمی‌گردد

سلامت نیوز : یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که «راهکارهای کلان‌تر برای عملکرد موفق وزارت بهداشت تامین اعتبار و پول است.»

سیامک مره‌صدق در گفت‌وگو با (ایسنا) اظهار کرد: در این راستا اجرای برنامه پنجم و یک پارچه شدن سیاست‌گذاری بهداشت و درمان نیز در صورتی که اعتبار آن تامین شود کارساز خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که «وزارت بهداشت و درمان به لحاظ مدیریتی طی چند ماه اخیر عملکرد مثبتی داشته است» گفت: به نظر می‌رسد وزارت بهداشت،‌ درمان ‌و آموزش پزشکی یکی از موفق‌ترین مدیریت‌ها را طی چند ماه اخیر تجربه کرده است.

وی با بیان این‌که «مشکلات اصلی این وزارتخانه به ساختار آن برمی‌گردد» گفت: عدم واقعی بودن تعرفه‌ها، عدم وجود سیستم پزشک خانواده و عدم اولویت ساختاری بهداشت و پیشگیری به درمان از مهمترین مسائلی است که در صورت تحقق ساختار این وزارتخانه را بهبود می‌بخشد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه سیستمی که به این وزارتخانه رسیده است سیستمی ملغمه است که نه سلامت عمومی را در بر می‌گیرد و نه سیستم خصوصی را دارد؛ در واقع هیچ سیستم مشخصی ندارد.

وی با اشاره به این‌که «راهکارهای کلان‌تری را باید برای وزارت بهداشت عملیاتی کرد» اظهار کرد: راهکار برای این وزارتخانه اجرای برنامه پنجم توسعه، یک کاسه شدن سیاست‌گذاری درمان و بهداشت توسط یک ارگان واحد،‌ اجرای طرح پزشک خانواده و همچنین بیمه همگانی است که همه این‌ها نیز نیاز به تامین اعتبار و پول دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha