سلامت نیوز : نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از افزایش بیش از 8 هزار میلیارد تومانی سهم بهداشت و درمان در بودجه سال 93 کل کشور با تلاش نمایندگان به ویژه اعضای این کمیسیون خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ عبدالرحمان رستمیان امروز اظهار کرد: چهار هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار پیشبینی شده برای بخش بهداشت و درمان کشور در بودجه 93 از محل 10 درصد درآمد هدفمندی یارانه‌ها محقق میشود.

وی گفت: سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیز در قالب بودجه سال آینده از محل یک درصد درآمد مالیات بر ارزش افزوده به بخش بهداشت و درمان کشور اختصاص می‌یابد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: از محل اخذ پنج درصد عوارض خودروهای وارداتی به کشور، 150 میلیارد تومان اعتبار برای تأمین مواردی همچون آمبولانس‌ها و نیازهای مراکز اورژانس کشور در بودجه آینده پیشبینی شده است.

وی به نگاه راهبردی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر تعیین عوارض برای کالاهای آسیبرسان با هدف کاهش مصرف آنها و در نتیجه کمتر شدن عوارض سوء آنها بر سلامت جامعه اشاره کرد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از برنامه‌ریزی برای کسب 180 میلیارد تومان درآمد بودجه 93 از محل افزایش عوارض سیگار و صرف آن در بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، ورزش و صدا و سیما خبر داد.

رستمیان با اعلام مصرف سالانه 70 میلیارد نخ سیگار در کشور افزود: عوارض سیگارهای تولید داخل 20 درصد، تولیدات مشترک 30 درصد و سیگارهای وارداتی 40 درصد افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: 30 درصد از مصرف سیگار کشور را سیگارهای قاچاق تشکیل می‌دهد که این رقم بالا نشاندهنده آن است که در این بخش مشکلات اساسی داریم و باید با افزایش فزاینده جریمه‌های قاچاق دخانیات بازدارندگی مناسبی را در این موضوع ایجاد کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha