سلامت نیوز : طلبه حوزه خاتم‌الانبیاء بابل با اهدای کلیه خود جان پسربچه هشت ساله دیالیزی را نجات داد.

حجت‌الاسلام کمیل نظافتی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: روزی به عیادت بیماران دیالیزی در بیمارستان شهید بهشتی بابل رفته بودم که در آنجا با سجاد آشنا شدم.

وی افزود: سجاد پسری هشت ساله اهل کلاله استان گلستان که از چهار سالگی با مشکل کلیوی مواجه بود و به خاطر بیماری او، خانواده‌اش مجبور شدند به مدت چهار سال در امیرکلا زندگی کنند.

طلبه حوزه خاتم‌الانبیاء بابل با بیان اینکه سجاد از قشر بسیار ضعیف جامعه است عنوان کرد: وقتی متوجه شدم خانواده سجاد نمی‌توانند هزینه درمان وی را تامین کنند تصمیم گرفتم از هیچ کمکی نسبت به آنها دریغ نکنم.

نظافتی تصریح کرد: به این منظور تصمیم گرفتم کلیه‌ام را به سجاد دهم و سرانجام با انجام آزمایشات مختلف در تاریخ 25 بهمن ماه سال‌جاری برای اهدا پیوند کلیه در بیمارستان شهید بهشتی بابل بستری شدیم.

وی با بیان اینکه قبل از این تاریخ نیز برای این امر دو بار در این بیمارستان بستری شده بودم گفت: به دلیل عفونت و ضعف سجاد موفق به این امر نشدیم.

این اهدا کننده عضو بیان داشت: سرانجام برای سومین بار توسط پزشک موفق مازندران اکبرزاده پاشا این پیوند با موفقیت انجام شد.

طلبه حوزه خاتم‌الانبیاء بابل، هدف از این کار را رضایت خداوند و و نجات جان سجاد دانست و گفت: من هرگز در طول این مدت به فکر ثواب و پاداش آن نبودم و به دنبال خودنمایی نیز نبودم فقط می‌خواستم این پیوند با موفقیت انجام شود و سجاد از این بیماری نجات یابد.

نظافتی اذعان داشت: این پیوند یکی از سخت‌ترین پیوندها بود چون سجاد قبل از آن دو بار جراحی شده بود و پزشکان نیز امیدوار به عمل پیوند نبودند و می‌گفتند این کار غیر ممکن است اما من با توکل به خداوند اصرار داشتم این کار انجام شود که با موفقیت انجام شد.

وی درباره هزینه بستری شدن سجاد با توجه به وضعیت بد خانوادگی  اظهار داشت: می‌دانستم آنها نمی‌توانند هزینه بستری‌ شدن سجاد را پرداخت کنند برای همین ماشینم را فروختم تا بتوانم هزینه بستری شدن را تامین کنم.

طلبه حوزه خاتم‌الانبیاء بابل ادامه داد: سه روز است که از بیمارستان مرخص شدم و سجاد نیز با گفته پزشکان از وضعیت جسمی خوبی بهره‌مند است و در حال حاضر برای درمان کاملش در بیمارستان شهید بهشتی بابل بستری است.

نظافتی با بیان اینکه خوشحالم از این که توانستم لبخند را به خانواده‌ای برگردانم،خاطرنشان کرد: هر چند در طول مدت شایعات زیادی گفته شد اما آنچه مهم بود سلامتی سجاد بود.

وی در پایان یادآور شد: پیام من از طرف جامعه روحانیت و اقشار مختلف جامعه به آمریکا که مساله تحریم و تهدید را بیان می‌کند این است همان‌طور که امروز وقتی دیدیم بچه‌ای نیاز به کلیه دارد کلیه‌ای به تقدیم می‌شود اگر فردا کشورمان هم جان ما را بخواهد از جان خود می‌گذریم و از مذهب، مکتب رهبر و انقلاب خود دفاع می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha