رئیس‌جمهور : بهداشت و درمان از اولویت‌های دولت است

سلامت نیوز : رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه "بهداشت و درمان از اولویت‌های دولت یازدهم است"، اظهار کرد: دولت آمادگی این را دارد که در زمینه بهداشت تمام تلاش خود را به کار گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز (شنبه) در جمع رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، به عزم دولت در زمینه بهداشت و درمان اظاره کرد و گفت: دولت در زمینه بهداشت آماده است تا تمام تلاش خود را به کار گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه "همگان باید تلاش کنند که در بحث بهداشت موفق باشیم"، افزود: هرچه سرمایه‌گذاری در بخش بهداشت بیشتر شود، سرمایه‌گذاری در بخش درمان کاهش می‌یابد.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه "دولت بهداشت و درمان را جزو اولویت‌های خود می‌داند"، تصریح کرد: توجه دولت به بهداشت و درمان در بودجه سال 93 و همچنین در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها قابل مشاهده است.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت نحوه برخورد پزشکان با بیماران، گفت: بیمار علاوه بر مسائل مالی مربوط به درمان خود، دغدغه‌های مختلفی از لحاظ روحی و روانی دارد. در این شرایط اولین گام برای پزشک این است که دغدغه‌های بیمار را از لحاظ روحی و روانی کاهش دهد. هر مقدار کرامت به بیمار بیشتر شود،‌ به درمان بیمار کمک بیشتری می‌شود.

وی با بیان اینکه "باید پزشکانی «حکیم» تربیت کنیم"، ادامه داد: ما علاوه بر تشخیص و درمان، از پزشکان «حکمت» می‌خواهیم. حکیم بودن به معنای برخورد همراه با کرامت با مردم است.

رئیس‌جمهور همچنین بر لزوم وجود شجاعت و شهامت در پزشکان تاکید کرد و گفت: شجاعت و شهامت یکی از ویژگی‌های اخلاق پزشکی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha