سلامت نیوز : سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به شیوع بیماری ام‌اس در برخی مناطق جغرافیایی و همچنین خانواده‌ها گفت: این دلایل بر موثر بودن، عوامل ژنتیکی و محیطی در ابتلا به بیماری صحه می‌گذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ علیرضا بیگلری ظهر امروز در همایش شکوه مهربانی که توسط انجمن حمایت از بیماری ام‌اس استان زنجان و برای کمک به احداث کلینیک تخصصی برای این بیماران برگزار شد، اظهار داشت: دلایل ابتلا به بیماری ام‌اس در حال حاضر ناشناخته است.

وی با اشاره به شیوع بیماری ام، اس در برخی مناطق جغرافیایی و همچنین خانواده‌ها تصریح کرد: این دلایل بر موثر بودن، عوامل ژنتیکی و محیطی در ابتلا به بیماری صحه می‌گذارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر ناشناخته بودن دلایل ابتلا به بیماری ام،اس اضافه کرد: این عدم شناخت درمان قطعی آن را ناممکن کرده است.

این مسئول با اشاره به تحقیقات گسترده در حال انجام در مورد بیماری ام، اس از جمله متخصصان ایرانی ابراز داشت: بدون شک این بیماری در آینده نه چندان دور به صورت قطعی درمان‌پذیر می‌شود.

بیگلری بر تاثیر گذار بودن حمایت روانی بر درمان یا حداقل کاهش مشکلات ناشی از ابتلا به هر نوع بیماری از جمله ام، اس، ادامه داد: از این رو است که بیماری ام، اسی به همراه متخصص اعصاب به روانپزشک هم نیاز دارد.

وی جمع کردن نیازهای درمانی مبتلایان به بیماری ام، اس را از جمله دلایل احداث کلینیک تخصصی ام، اس دانست و گفت: بیمار مبتلا به ام، اس باید بتواند از تخصص‌های مورد نیاز در یک محیط بهره‌مند شود چرا که برای تردد مشکلاتی دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با امیدوارانه توصیف کردن فعالیت انجمن‌های خیریه متعدد در شهر زنجان تاکید کرد: این انجمن و نوع فعالیت آنها موجب شده است که این شهر مرجع مراجعه بیماران از سایر نقاط کشور به آن شود که جای امیدواری است.

این مسئول به شهت زنجان به شهر شور و شعور حسینی اشاره کرد و افزود: این شهرت موجب تبلور نوعی حمایت معنوی برای نیازمندان از جمله بیماران مبتلا به برخی بیماری‌های خاص می‌شود.

بیگلری با اشاره به توصیه و امید خود به فعالان انجمن‌های خیریه برای بزرگ دیدن ابعاد اقدامات حمایتی از بیماران خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده در این بخش‌ها باید بزرگ‌تر از جمعیت و نیاز شهر زنجان دیده شود تا مرجع مراجعه دیگر نیازمندان هم قرار گیرد.

وی با تقدیر از خیران زنجانی برای حمایت از اقدامات خیرخواهانه گفت: با اینگونه اقدامات است که لب‌های دعاگو تبدیل به دست‌های یاری رسان می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha