نگرانی از افزایش بیماریهای قلبی در کشور/ برنامه دولت برای کاهش هزینه های درمان
سلامت نیوز : مشاور وزیر بهداشت با ابراز نگرانی از روند رو به افزایش شیوع فشار خون بالا و به تبع آن بیماریهای قلبی و عروقی در کشور، از تلاش دولت برای کاهش هزینه درمانی بیماران قلبی از طریق هدفمندی یارانه ها در سال آینده خبر داد.

دکتر فریدون نوحی در گفتگو با مهر گفت: اگر همین روند ادامه داشته باشد سیر بیماریهای قلبی و عروقی در کشور به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

رئیس دومین کنگره مشترک قلب و عروق افزود: امروز با شیوع رو به افزایش بیماریهای عروق محیطی، سکته های قلبی و مغزی مواجه هستیم که عامل اول مرگ و میر ایرانیان و حتی مردم دنیا است و بسیار نگران کننده است.

وی مهمترین عوامل بروز و شیوع این بیماریها را دیابت، کم تحرکی، چاقی و اضافه وزن، چربی خون و فشار خون برشمرد و گفت: بررسیها نشان می دهد که نزدیک به نیمی از مردم ایران اضافه وزن دارند، حدود 16 درصد دچار چاقی مرضی هستند و این خطر جدی است که می تواند به شدت سلامت مردم را تهدید کند.

رئیس انجمن قلب و عروق ایران در مورد هزینه های درمان بیماریهای قلبی گفت: متاسفانه پوشش بیمه ها از هزینه های درمان بیماریهای قلبی مناسب نیست البته هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت مقداری از هزینه تجهیزات قلبی را به صورت یارانه پرداخت می کند و اگر این حمایتها نباشد امکان انجام بسیاری از جراحی های قلب در کشور برای مردم میسر نیست.

وی ادامه داد: البته خبر دارم که با پیگیری وزیر بهداشت و حمایت رئیس جمهوری قرار است اقداماتی انجام شود که هزینه درمان بیماریهای قلبی و افرادی که بستری می شوند در سال 93 به 10 درصد کل هزینه به عنوان فرانشیز کاهش یابد البته رسیدن به این هدف نیازمند واقعی تر شدن تعرفه های پزشکی، و افزایش یارانه درمان است و می دانم که مسئولان دولت در تلاشند تا به این هدف برسند.

دومین کنگره مشترک قلب و عروق از ششم تا نهم اسفند ماه جاری در سالن اجلاس سران کشور برگزار می شود. قرار است در این کنگره، تازه های پزشکی قلب و عروق از جمله روش غیر تهاجمی تعویض دریچه قلب با حضور پزشکان مبدع این روش از اروپا و آمریکا تشریح شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha