راه اندازی نخستین کمپ ترک اعتیاد زیر 18 سال/ وجود معتادان زیر 12 سال
سلامت نیوز : سرپرست معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: سال آینده نخستین کمپ درمان معتادان زیر 18 سال به صورت پایلوت راه اندازی می شود.

محسن روشن پژوه در گفتگو با مهر اظهار داشت: موضوع درمان اختصاصی افراد زیر 18سال از سال گذشته در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفت و راهنمای درمان این گروه سنی تنظیم شد و هم اکنون برای تأیید در اختیار دفتر درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مقدمات راه اندازی کمپ افراد زیر 18سال فراهم شده و به دلیل اینکه الگوی درمان این افراد مبتنی بر بستری است در صورت تأمین زیرساخت و اعتبار سال آینده اولین کمپ درمان معتادان زیر 18سال به صورت پایلوت راه اندازی شده و پس از ارزشیابی در سایر استانها و شهرها راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: به منظور پیشگیری از اعتیاد افراد زیر 18سال، برنامه های مختلف از جمله مهارت آموزی و مهارت مقابله ای را در دستور کار داریم همچنین با شبکه سازی سعی می کنیم مشارکت اجتماعی این افراد را افزایش دهیم.

سرپرست معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی از وجود معتادان زیر 12سال در برخی از خانواده ها خبر داد و افزود: پروفایل جمعیت سنی اعتیاد هنوز ارائه نشده است به همین دلیل آمار و اطلاعاتی درباره هرم سنی اعتیاد نداریم اما با آمار و اطلاعتی که مردم از طریق خط میلی اعتیاد در اختیار ما قرار می دهند این گروه سنی معتادان زیر 12 سال نیز وجود دارند اما تعداد آنها مشخص نیست.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha