سلامت نیوز : مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی از حذف بنزین تولیدی در صنعت پتروشیمی از سبد بنزین مصرفی کشور در سال آینده خبر داد و گفت: در نظر داریم از سال آینده بنزین یورو 5 را جایگزین بنزین تولیدی پتروشیمی‌ها کنیم و این جایگزینی از طریق واردات بنزین یورو 5 به کشور صورت خواهد گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ؛ عباس کاظمی در پاسخ به این سؤال که چه زمانی کل ایران با بنزین یورو 4 و یورو 5 پوشش داده خواهد شد، گفت: این موضوع منوط به تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس است و زمانی که این پالایشگاه به بهره‌برداری برسد، می‌توان تمام ایران را با بنزین باکیفیت پوشش داد.وی در ادامه گفت: در حال حاضر میزان پیشرفت کار در پالایشگاه ستاره خلیج فارس بیش از 67 درصد است و امیدواریم در اوایل سال 94 حداقل یکی از فازهای این پالایشگاه راه‌اندازی شود و تا پایان سال 94 هر 3 فاز این پالایشگاه به بهره‌برداری برسد. با این حساب امید است در پایان سال 94 در تمام کشور بنزین یورو 4 و یورو 5 توزیع شود.

سهامداران پالایشگاه ستاره خلیج فارس تغییر خواهند کرد
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی کشور با بیان این‌که وزارت نفت در نظر دارد به منظور تسریع در جریان تأمین مالی پالایشگاه ستاره خلیج فارس، سهامداران این شرکت را تغییر دهد، اظهار کرد: با تغییر سهامداران، آورده‌های مالی توسط آن‌ها افزایش می‌یابد و از این نظر در بحث تأمین مالی پروژه مشکلی وجود نخواهد داشت؛ ضمن آن که از منابع صندوق توسعه ملی نیز در تأمین سرمایه طرح استفاده خواهد شد.


بنزین یورو 4 در تمام جایگاه‌های تهران تا دو هفته دیگر
کاظمی با اشاره به این‌که تصمیم وزارت نفت برای کشور افزایش کیفیت بنزین است و بنزین یورو 4 و یورو 5 را جایگزین بنزین فعلی کند، گفت: برنامه‌ها به این شکل است که ابتدا طرح توزیع بنزین یورو 4 را از کلانشهرهایی که تجمیع جمعیت در آن‌ها زیاد و به تبع آن آلودگی هوا مشکل‌ساز شده است شروع کنیم و به مرور زمان تمامی کشور را با بنزین یورو 4 و یورو 5 پوشش دهیم.وی در ادامه گفت: در حال حاضر این کار شروع شده است و شهر اراک تحت پوشش این بنزین (یورو4) است و تا 2 الی 3 هفته آینده کل شهر تهران و کرج نیز با بنزین یورو 4 پوشش داده خواهد شد.مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی کشور در مورد وضعیت جاری تأمین بنزین شهر تهران اظهار کرد: در شهر تهران از 11 میلیون لیتر بنزینی که در روز توزیع می‌شود، 8 میلیون لیتر آن بنزین یورو 4 است.

تولید بنزین یورو 4 در پالایشگاه اصفهان از خرداد سال 93
کاظمی با بیان این‌که از خرداد ماه سال 93 تولید بنزین یورو 4 در پالایشگاه اصفهان نیز خواهیم داشت، گفت: امید است با تولید بنزین یورو 4 در این پالایشگاه، در حدود 10 الی 12 میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین یورو 4 کشور اضافه شود. وی ادامه داد: در نظر گرفته شده که بنزین یورو 4 تولیدی در این پالایشگاه، شهرهای اصفهان و شیراز را پوشش دهد.

با لغو تحریم‌ها مشکل مالی پالایشگاه ها رفع خواهد شد
کاظمی با اشاره به این‌که حتی قبل از تحریم‌ها نیز سرمایه‌گذاری مستقیمی در پالایشگاه‌های کشور توسط کشورهای دیگر صورت نگرفته است، گفت: اگرچه سرمایه‌گذاری مستقیم در پالایشگاه‌ها را تا به حال نداشته‌ایم اما قبل از تحریم‌ها، تأمین مالی پالایشگاه‌ها را داشته‌ایم که امید است با کاهش موانع، مشکلات بحث تأمین مالی مرتفع گردد.وی ادامه داد: در حال حاضر 6 پالایشگاه در دست ساخت کشور، توسط فاینانس چینی تأمین مالی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha