عمده‌ترین عامل طلاق در کشور/ راه‌های افزایش ازدواج جوانان

سلامت نیوز : یک جامعه شناس و استاد دانشگاه با بیان اینکه امروزه یکی از عمده ترین عامل طلاق رابطه نامشروع است، گفت: افرادی که دوران تجرد، روابط نامشروع را در نوع رابطه خود انتخاب می کنند در واقع می توان گفت زندگی مشترک ناموفقی خواهند داشت.

امان الله قرایی مقدم در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: اگر مسئولان می خواهند میزان ازدواج در جامعه افزایش پیدا کند، می بایست در ابتدا گام های اولیه را برای جوانان مهیا کنند که همه ما می دانیم اولین گام ایجاد شغل و مسکن برای ازدواج و پس از آن فراهم کردن شرایط ازدواج جوانان است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: با بیان اینکه ازدواج اجباری و دستوری نیست، خاطرنشان کرد: در واقع نمی توان با دستور دادن و نسخه پیچیدن، ازدواج جوانان را مهیا و میزان ازدواج در جامعه را افزایش داد چرا که تا اشتغال برای جوانان فراهم نشود، میزان ازدواج افزایش نمی یابد.

این جامعه شناس با اشاره به افزایش تجردگرایی در میان جوانان افزود: از عوامل تجردگرایی در میان جوانان و تأخیر در ازدواج را علاوه بر نبود امنیت شغلی می توان به روابط نامشروع، فاصله طبقاتی و همچنین عوامل اقتصادی اشاره کرد.

قرایی مقدم در ادامه تصریح کرد: افرادی که دوران تجرد، روابط نامشروع را در نوع رابطه خود انتخاب می کنند در واقع می توان گفت زندگی مشترک ناموفقی خواهند داشت چرا که این نوع رابطه موجب افزایش آسیب های اجتماعی دیگر نیز می شود.

وی اضافه کرد: امروزه یکی از عمده ترین علل طلاق رابطه نامشروع است که برخی افراد پس از ازدواج نیز دنبال این نوع رابطه هستند و متاسفانه این نوع رابطه رو به افزایش است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه موانع تشکیل زندگی باید از پیش روی جوانان برداشته شود، گفت: برای کاهش آسیب های مختلف میان جوانان می بایست موانع تشکیل زندگی مشترک خانواده ها را از سر راه جوانان برداشت که این امر نیاز به فرهنگسازی خانواده و رسانه در رابطه با ازدواج است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha