معاون پارلمانی وزارت بهداشت با اعلام رد دو فوریت طرح پرداخت كسری بودجه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در مجلس شورای اسلامی،‌ گفت: اگرچه به نظر می‌رسد بهداشت و درمان تا چند ماه آینده در پرداخت‌ها با مشكل مواجه شود اما امسال هیچ تعدیل نیرویی نخواهیم داشت.

دكتر حسن امین لو در گفت وگو با ایسنا، افزود: علاوه بر این، بر اساس مصوبه سال 83، سالانه 14 هزار نفر در استخدام وزارت بهداشت درمی‌آیند، این در حالی است كه طی این مدت زمانی تنها 8 هزار نفر بازنشسته می‌شوند.

وی به این ترتیب برخی اظهارات را كه جبران بخشی از كسری بودجه بخش بهداشت و درمان از طریق تعدیل نیروهای انسانی صورت خواهد گرفت را رد و خاطرنشان كرد: البته بخش سلامت از یك سو با نیازهای فراوانی مواجه است كه برای تامین این نیازها به منابع مالی احتیاج داریم و از سوی دیگر امكان تعدیل نیرو به دلیل وجود ماموریت‌های متعدد در این بخش وجود ندارد.

معاون پارلمانی وزارت بهداشت اضافه كرد: بر اساس قانون برنامه توسعه چهارم اهداف متعددی از جمله گسترش اورژانس باید در حوزه بهداشت و درمان محقق شود كه همه این امور علاوه بر منابع مالی به منابع انسانی نیز نیازمند است.

امین لو با اشاره به عمر رو به اتمام مجلس هفتم یادآور شد: بر این اساس رسیدگی به كسری بودجه بهداشت و درمان و سایر دستگا‌ه‌ها نیز لغو شد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha