سنین 25 تا 60 سالگی حلقه مفقوده نظام مراقبت سلامت مردان

سلامت نیوز : مردان در سنین 25 تا 60 سالگی از نظر سلامتی مراقبت نمی شوند و این امر موجب شده است که بسیاری از بیماریهای غیر واگیر در این گروه سنی گسترش یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ؛ مدیر جمعیت، سلامت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه نظام مراقبت از بدو تولد تا 25 سالگی و همچنین سنین پس از 60 سالگی را در مردان زیر پوشش قرار می دهد، اظهار داشت: ‌سنین 25 تا 60 سالگی دوره فعالیت مردان به شمار می رود که در این زمان، ممکن است مردان در معرض آسیبهای جسمانی ناشی از محیط کار، حوادث و سوانح و بیماریها قرار بگیرند.

محمد احمدیان گفت: ‌بسیاری از موارد ابتلا به بیماریهای غیر واگیر ریشه در سبک زندگی دارد که با ترویج فرهنگ تغذیه سالم، اصلاح سبک زندگی، فعالیت بدنی مناسب، کنترل استرس و اجتناب از رفتارهای پرخطر می توان از آن ها پیشگیری کرد.

مدیر جمعیت، سلامت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره بر لزوم توجه به سلامت مردان خاطر نشان کرد: ‌اعتیاد در مردان 10 برابر، سقوط و حوادث غیر عمدی 3 برابر و حوادث ترافیکی 5 برابر بیشتر از زنان است.

احمدیان با اشاره به اینکه هفته سلامت مردان از یکم الی هفتم اسفند برگزار می شود، خاطر نشان کرد: ‌در این هفته تلاش می شود توجه جامعه، سازمانها و ارگانها را بحث سلامت مردان افزایش دهیم. یکی از وظایف ادارات و ارگان‌ها در رابطه با سلامت مردان ایجاد افزایش دسترسی مردان به اطلاعات سلامتی خود است که در این هفته این اطلاعات در اختیار آنها گذاشته می‌شود.

مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: هفته سلامت مردان با شعارهای متناسب در این زمینه نامگذاری شده است که به ترتیب سلامت مردان و آسیب‌های ناشی از حوادث، سلامت مردان و رعایت ایمنی در ورزش، سلامت مردان و رعایت ایمنی در محیط زندگی، سلامت مردان و رعایت ایمنی در محیط کار، سلامت مردان و رعایت ایمنی در راه‌ها، سلامت مردان و رعایت ایمنی در رفتارهای پرخطر و سلامت مردان و رعایت ایمنی در رانندگی نام دارد.

احمدیان با بیان اینکه یکی از شاخص‌های مهم در سلامت «امید به زندگی» است، افزود: میانگین سن امید به زندگی در جهان 71.56 سال بوده و این مسئله در مردان 70 سال و در زنان 73 سال است.

وی اضافه کرد: نخستین اولویتی که باعث کاهش عمر مردان می‌شود حوادث بوده، پس از آن بیماری‌های روانی، سپس بیماری‌های قلبی و عروقی و در نهایت بیماری‌های تنفسی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha