شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 106226

از مصرف بوتاکس‌های چینی بپرهیزید

سلامت نیوز : یک متخصص پوست، مو و زیبایی با تاکید بر اینکه بوتاکس‌های چینی استاندارد نیستند، به شهروندان توصیه کرد: از مصرف بوتاکس‌های چینی خودداری کنند.

دکتر حسین کاووسی در گفت وگو با (ایسنا) ، گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته بوتاکس‌های چینی در دوزهای نامشخص عرضه می‌شوند و ممکن است مواد موثره موجود در آنها کمتر یا بیشتر از حد مورد نیاز باشد.

این متخصص پوست، مو و زیبایی افزود: استفاده از موادی که دوز آنها مشخص نیست سبب خواهد شد تا در مواردی فرد پاسخ مناسب را دریافت نکند و در موارد دیگری با پاسخ شدید مواجه شود.

کاووسی با تاکید بر اینکه ناخالصی بوتاکس‌های چینی بیشتر از حد استاندارد است، گفت: این مسئله سبب خواهد شد تا پوست واکنش‌هایی مثل تورم، قرمزی، خارش و ... داشته باشد، ضمن اینکه علائمی مثل سرگیجه، حالت تهوع، کاهش فشار خون و... از دیگر عوارض بوتاکس‌های غیراستاندارد است.

این متخصص پوست، مو و زیبایی با تاکید بر اهمیت کیفیت مواد مورد نیاز در بوتاکس، گفت: این مسئله در کنار در کنار تخصص فردی که اقدام به تزریق آن می کند اهمیت زیادی دارد.

کاووسی با بیان اینکه افتادگی پلک عارضه‌ای است که بیشتر در اثر تزریق بوتاکس‌های غیراستاندارد بروز می‌کند، بر لزوم تزریق بوتاکس زیر نظر متخصصان تاکید کرد.

وی در ادامه بوتاکس را در درمان تیک‌های عصبی، سردردهای میگرنی، تعریق شدید کف دست، پا و زیربغل و... موثر دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha