بدن می تواند هر لحظه ما را بهت زده کند. صبح همان روزی که یک سخنرانی مهم دارید، با گلو درد از خواب برمی‌خیزید، ساندویچی که خورده‌اید باعث می‌شود دل و روده‌تان مدام غرغر کند، یا در باشگاه بیش از حد فعالیت کرده‌اید و در حالی به خانه می روید که از گردن درد به ستوه آمده اید. به نظرتان عالی نبود اگر یک دکتر، درمانگر یا مربی خوب در خانه بود و تمامی دردها و آلامتان را تسکین می‌داد؟

گنجینه ای از درمان های سریع خانگی :پزشک اختصاصی را به خانه تان بیاورید

سلامت نیوز : بدن می تواند هر لحظه ما را بهت زده کند. صبح همان روزی که یک سخنرانی مهم دارید، با گلو درد از خواب برمی‌خیزید، ساندویچی که خورده‌اید باعث می‌شود دل و روده‌تان مدام غرغر کند، یا در باشگاه بیش از حد فعالیت کرده‌اید و در حالی به خانه می روید که از گردن درد به ستوه آمده اید. به نظرتان عالی نبود اگر یک دکتر، درمانگر یا مربی خوب در خانه بود و تمامی دردها و آلامتان را تسکین می‌داد؟

 ما در اینجا بهترین شیوه های توصیه شده کاملا طبیعی از سوی متخصصین را جهت درمان سریع، ایمن، و موثر دردها و ناراحتی های مزمن شما در خانه گرد آورده ایم. با پیروی از این 18 شیوه درمانی، یک پزشک آنلاین 24 ساعته را در کنار خویش خواهید داشت.

1. رفع حالت تهوع

تکه‌های یخی زنجبیل یخ زده را امتحان کنید. زنجبیل تازه را در آب جوش دم کنید. آن را از صافی رد کنید، سپس درون قالب یخ بریزید. پس از انجماد، آن را خرد کرده و در طول روز تکه‌های زنجبیلی یخ زده را بمکید تا آهسته آهسته معده را تسکین دهند. خاصیت ضد تهوع زنجبیل بویژه در زمان حامگلی و پس از جراحی نیز موثر است. 

2. بند آوردن سکسکه

1 تا 2 قاشق چایخوری شکر را قورت دهید. دانه های خشک شکر، عصب تحریک شده مسبب اسپاسم دیافراگم را در حین سکسکه، برانگیخته و دوباره به حالت اولیه بازمی‌گرداند. هیچ ماده مشابهی از جمله نمک نمی‌تواند در این مورد جایگزین شکر گردد.  

3. تسکین گلودرد

به مدت سه روز، دو بار در روز محلول 6 حبه سیر له شده را در یک لیوان آب گرم (داغ نباشد) مخلوط کرده، قرقره کنید. تحقیقات نشان داده‌اند که خاصیت آنتی باکتریال آب سیر تازه، دشمن باکتری‌های دردزا می باشد. گرمای آب نیز سبب کاهش التهاب بافت‌های گلو می‌گردد.

4. بند آوردن سرفه

 یک یا دو شکلات یا کاکائوی تلخ بخورید. تحقیقات نشان داده اند که ترکیب تئوبرومین شکلات جهت بند آوردن سرفه های مزمن هم موثرتر از کدئین می باشد و هم اثرات جانبی کدئین از جمله خواب آلودگی و یبوست را ندارد.

برای آرام ساختن تک سرفه‌هایی که شب‌ها شما را از خواب می اندازند نیز می توانید 2 قاشق چایخوری عسل (برای بچه های کوچکتر 1 قاشق چایخوری کافی است) همراه با 500 میلی گرم استر c را نیم ساعت پیش از خواب بنوشید. ویتامین c (استر غیراسیدی، معده را ناراحت نخواهد کرد) سیستم ایمنی را در مراحل اولیه سرفه، تقویت می‌کند. تحقیقات نشان می دهند که عسل نقش موثری در بهبود و تسکین سرفه‌های شبانه کودکان - و البته نه درمان آن- و خواب راحت تر دارد.

5. پایین آوردن تب

جوشانده شکوفه‌های زیرفون سبب تحریک هیپوتالاموس و کمک به کنترل دمای بدن، باز شدن عروق خونی، و ایجاد عرق می شود. 1 قاشق چایخوری زیرفون خشک (از عطاری‌ها می‌توانید تهیه نمایید) را به مدت 15 دقیقه در یک فنجان آب داغ ریخته سپس به آرامی بنوشید. 3 تا 4 فنجان از آن را در روز میل نمایید. چنانچه پس از یک روز نوشیدن این چایی، تب هنوز بالا بود، به پزشک مراجعه نمایید. برای تب‌های بسیار بالا (بالای 102°F) از دوش آب گرم استفاده کنید. آب گرم، دمای بدن را به آهستگی پایین آورده و آن را به دمای آب می رساند. پس از دوش آبگرم نیز می‌توانید دوباره چای بنوشید.

6. تسکین سوختگی و سوزش حاصل از آن

اگر پوستتان را با ماهیتابه داغ یا اجاق گاز سوزانده‌اید، از ژل آلوورا استفاده کنید. خاصیت آرام سازی و ضد التهاب این ژل سبب ایجاد لایه ای بر روی پوست شما گشته و آن را از جریان هوا که سبب تحریک انتهای اعصاب قسمت سوخته می گردد، محافظت می نماید.

7. از بین بردن نفخ

سه بار در روز، دو عدد کپسول نعنا 500 میلی گرمی بخورید. (کپسول خالی را از عطاری ها تهیه کرده و درون آن را با نعنای خشک پر کنید) نعنا سبب کشته شدن باکتری‌های مسبب نفخ شده و با شل کردن عضلات معده و روده سبب آرام سازی آنها و هضم بدون اسپاسم می‌شود.  این کپسول در معده باز شده و جلوی سوزش معده و دیرهضمی را می گیرد. سپس به تسکین دستگاه گوارش یعنی جایی که احساس می‌کنیم دلمان بواسطه نفخ درد می‌کند، مشغول می‌گردد. 

8. امان از بوی بد پا

 برای از بین بردن باکتری های بدبوی پا، آنها را به مدت 30 دقیقه درون محلول سرکه و آب (به نسبت 1 به 2) یا چای سیاه سرد قرار دهید. تانن موجود در چای سبب کشته شدن باکتری‌ها و بستن منافذ پا شده و پاها را به مدت طولانی خشک نگاه می‌دارد؛ باکتری‌ها معمولا در محیط مرطوب فعالیت می‌کنند. پس از گذشت چند روز تا یک هفته نتیجه حاصل خواهد شد. مراقب باشید: در صورت وجود زخم یا بریدگی، پای خود را درون این محلول‌ها قرار ندهید. 

9.  کوتاه کردن طول سرماخوردگی

  مطالعات نشان داده اند که خوردن ویتامین c پیش از آغاز سرماخوردگی، مدت زمان و شدت بیماری را کاهش می‌دهد. یک لیمو ترش تازه (غنی از ویتامین c) را از وسط دو نیم کنید. آب نیمی از آن را درون یک فنجان بریزید. یک قاشق چایخوری عسل طبیعی فراوری نشده به آن اضافه کرده و با نوشیدن دو یا سه بار در روز به جنگ میکروب‌ها و ویروس‌های بدن بروید. این محلول سبب ایجاد پوششی بر روی بافت‌های دردناک گلو نیز می‌گردد. پوست لیموی آب گرفته را درون یک فنجان دیگر انداخته، مقداری آب در حال جوش به آن اضافه کنید و با نفس‌های عمیق، سینوس‌های خود را باز کنید.

10. مطبوع نمودن بوی بد دهان و از بین بردن نفس بدبو

یک فنجان کوچک آب لیمو و آب را غرغره کنید تا باکتری های مسبب بوی بد کشته شوند. سپس کمی ماست ساده بدون شکر، که حاوی مقدار کافی باکتری‌های لاکتوباسیل می‌باشد نوش جان نمایید. این دو پروبیوتیک فوق الذکر در تعارض با یکدیگر بوده و جایگزین باکتری‌های بدبوی دهان و گلوی شما می‌گردند. (همچنین به زیباتر نمودن پوست نیز کمک می کنند - امتحان کنید ضرر ندارد!) آمیزه ماست و لیمو، به سرعت ظرف 12 الی 24 ساعت، سبب بی‌اثر کردن بوی بد دهان می شود.

11. خشکی لب

دو یا سه بار در روز روغن زیتون را بر روی لب‌های خشک خود بمالید تا لب‌هایی نرم و لطیف داشته باشید. خاصیت ضدالتهاب، آنتی اکسیدان و مرطوب کننده روغن زیتون به سرعت سبب نرم شدن لب‌های شما می‌شود. این کار چند روز طول می کشد تا لب ها کاملا بهبود یابند. برخی مطالعات نشان می دهند که استفاده بیش از حد از روغن زیتون تازه و خالص، پس از حمام آفتاب می تواند سبب پیشگیری از سرطان پوست شود. ( بعلاوه برای درمان لب های ترک خورده نیز مفید می باشد.)

12. گرفتگی گردن

انقباض گردن نتیجه کندی جریان خون و لنف‌ها در بافت‌های عضلانی است. از آب درمانی یا حمام سرد و گرم جهت پمپ کردن جریان خون استفاده کنید. زیر دوش آب بروید، ابتدا به مدت 20 ثانیه برای بالا بردن جریان خون، گردن خود را زیر دوش آب گرم بگیرید، سپس آب را ناگهان سرد کرده و به مدت 10 ثانیه گردن خود را زیر آب سرد نگاه دارید تا جریان خون منقبض گردد. سه بار پشت سرهم این کار را تکرار کنید و همیشه با آب سرد آن را به پایان برسانید. زمانی که از زیر دوش بیرون می‌آیید، بدن شروع به پمپ خون می نماید که همین امر سبب اتساع عروق خونی شده و در نتیجه گردن را از انقباض درمی آورد.  

13. خلاص شدن از شر خروپف

اگر زمانی که به پشت خوابیده‌اید، معمولا خروپف می کنید، یک جیب درست کنید و توپ تنیسی را درون آن قرار داده و جیب را از پشت به قسمت میانی پیژامه بدوزید به طوریکه توپ از میان آن بیرون نیفتد. این کار سبب می شود که هر زمان در حین خواب خواستید به پشت بخوابید، ناراحتی حاصل از توپ تنیس پشت کمر شما، بدون بیدار کردنتان شما را وادار به چرخش به پهلو کرده و از خروپف شما جلوگیری می‌کند. 

14. بی خوابی

پیش از خواب، یک مشت پر گیلاس بخورید. به گفته دانشمندان، گیلاس مملو از ملاتونین است، و ملاتونین سبب ایجاد خواب منظم در بدن می شود. دوش آب گرم بگیرید و عضلات را شل و ذهن را آرام کنید. از عطر اسطوخودوس در کنار بالش یا درون آن استفاده کنید – اسطوخودوس سبب کاهش بی خوابی می‌شود. (خوردن گیلاس علاوه بر درمان بی خوابی می‌تواند از حمله نقرسی نیز جلوگیری نماید.)

15. چشمان خسته و پف کرده

تانِن موجود در چای سیاه سرشار از ترکیبات قابض کننده‌ای است که می تواند سبب کاهش و سفت شدن کیسه‌های زیر چشم  شود. (احتمالا می دانید که چای سیاه با کاهش ریسک دیابت نوع 2 نیز در ارتباط می‌باشد.) یک عدد چای کیسه‌ای را به مدت چند دقیقه در یک فنجان آب داغ قرار دهید تا تانن آن فعال شود. آن را در یخچال قرار دهید، سپس کیسه‌ مرطوب چای را به عنوان کمپرس به مدت 10 دقیقه بر روی چشمان بسته خود بگذارید.

16. سفید کردن و از بین بردن لک‌های دندان

مقداری توت فرنگی تازه له شده را با مقدار خیلی کمی جوش شیرین و کمی آب مخلوط کرده و خمیر دندان بسازید. آن را بر روی مسواکی که زبر نباشد بمالید و هر سه یا چهار ماه، یکبار به مدت چند دقیقه دندان‌ها را با آن شستشو دهید. (بیش از این، سبب از بین رفتن مینای دندان می شود.) اسید مالیک موجود در توت فرنگی سبب از بین رفتن لکه های قهوه و چای روی دندان ها می شود.

17. پیشگیری از سردرد

از آرامبخش منیزیم (200 تا 400) جهت کاهش انقباض و اسپاسم عضلاتی که نبض آنها می زند استفاده کنید. البته نمی توان از همه انواع این آرام بخش ها جهت این کار استفاده کرد. مطمئن شوید که این مکمل، حاوی حداقل 200 میلی گرم منیزیم بنیادی فعال می باشد. زیرا منیزیم بیشتر از آنکه سبب پیشگیری شود، اثر درمانی دارد و برای درمان سردردهای پیش از قاعدگی نیز بسیار موثر است. شما می‌توانید با مشاهده یا احساس علایم پیش از سردرد، با یک بار خوردن  آن در روز از بروز سردرد جلوگیری کنید. اشخاصی که دارای ناراحتی های کلیوی هستند باید پیش از خوردن منیزیم با پزشک خود مشورت کنند. 

18. پوست خشک، کهیر، و اگزما

سال هاست که جو را به عنوان آرام بخش پوست می‌شناسند. اخیرا محققان دریافتند که avenanthramides موجود در جو از عناصر مهمی است که سبب التیام التهاب و خارش پوست می گردد. مقداری جو را در یک لنگه جوراب تمیز و خشک بریزید. انتهای جوراب را ببندید و آن را درون تشت آب داغ یا گرم قرار دهید. سپس به مدت 15 تا 20 دقیقه خود را با آن آب شستشو دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha