سلامت نیوز : یک پزشک متخصص تغذیه در طب سنتی و اسلامی با تأکید بر این نکته که طب سنتی به دنبال درمان مقطعی و موقت بیماری‌ها نیست، گفت: شناسایی منبع بیماری، حذف کامل عوامل بیماری‌زا و سلامت دائمی انسان‌ها هدف اصلی آموزه‌های طب سنتی است.

دکتر افشار تموک، در گفت‌وگو با (ایسنا)، تصریح کرد: ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوانی در طب سنتی موجود است ولی به طور شایسته و مطلوب در جامعه شناسانده و معرفی نشده است.

پزشک متخصص تغذیه در طب سنتی و اسلامی با تأکید بر ورود آموزه‌های طب اسلامی به عرصه سلامت کشور گفت: در زمان‌های نه چندان دور طب سنتی در جامعه ایرانی اسلامی جایگاه ویژه و مهمی داشته است.

تموک استفاده از طب اسلامی و سنتی را نیازمند بسترسازی فرهنگی و پیگیری جدی عنوان کرد و گفت: استفاده از روش‌های طب سنتی و اسلامی از قرن‌ها پیش در میان ایرانیان رواج داشته و سینه به سینه به نسل‌های بعدی انتقال یافته است و ذکر این نکته لازم است که موفقیت پزشکان ایرانی در درمان بیماری‌های مختلف در زمان‌های قدیم بسیار مشهور است.

پزشک متخصص تغذیه در طب سنتی و اسلامی با تأکید بر این نکته که طب سنتی به دنبال درمان مقطعی و موقت بیماری‌ها نیست، ادامه داد: شناسایی منبع بیماری، حذف کامل عوامل بیماری‌زا و سلامت دائمی انسان‌ها هدف اصلی آموزه‌های طب سنتی است.

تموک با بیان اینکه رسانه‌های جمعی نیز باید با اطلاع‌رسانی اطلاعات و آموزه‌های دین اسلام آگاهی مردم را نسبت به طب سنتی افزایش دهند، تصریح کرد: در زمان‌های نه چندان دور طب سنتی در جامعه ایرانی – اسلامی جایگاه ویژه و مهمی داشته که ضروری است آموزه‌های فراموش شده این طب را بیش از پیش در جامعه احیا کنیم.

وی با اعلام اینکه پیامبران و انبیای الهی روش درست زندگی کردن را برای مردم بعد از خود به یادگار گذاشته‌اند، گفت: توسعه دانشگاهی طب سنتی و استفاده از گیاهان دارویی باید بیش از پیش در جامعه ما ترویج یابد چراکه سلامت افراد در گرو گرایش به مصرف چنین داروهایی است.

تموک ضرورت ورود آموزه‌های طب اسلامی و سنتی به عرصه سلامت در کشور را یادآور شد و خاطرنشان کرد: برخی‌ها فکر می‌کنند که حجامت تنها نماد طبابت سنتی است در حالی که چنین نیست و یکی از خصوصیات ذاتی طب سنتی کل‌نگری و درمان بیماری ها با کم‌ترین عارضه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha