سلامت نیوز : یک متخصص کلیه و مجاری ادراری معتقد است: با مصرف سویا و ویتامین E می‌توان ریسک ابتلا به سرطان پروستات را کاهش داد.

دکتر داریوش رئیسی در گفت وگو با (ایسنا) ، پروستات را غده‌ای به اندازه فندق و یا گردو بر سر راه مجاری ادراری مردان معرفی کرد که سرطان آن از شایع‌ترین سرطان‌های مختص مردان است، اما بدخیم و کشنده نیست.

وی با بیان اینکه سرطان پروستات بیشتر در مردان بالای 40 سال دیده می شود، خاطرنشان کرد: علائم این سرطان مانند علائم بزرگ شدن پروستات است که شامل سوزش و گیر ادرار، تکرر ادرار، افزایش دستشویی رفتن شبانه و ... می باشد.

این پزشک متخصص یادآوری کرد: وقتی که افراد با این علائم به پزشک مراجعه می کنند تحت آزمایش‌های مختلف از جمله تست PSA ، سونوگرافی و ... قرار می گیرند تا وجود احتمالی سرطان پروستات در بدن آنها بررسی شود.

رئیسی با اشاره به اینکه اگر سرطان پروستات زود تشخیص داده شود قابل درمان است، ادامه داد: درمان این سرطان بسته به شدت و مرحله آن دارد و اگر به استخوان لگن متاستاز زده باشد، درمان بسیار دشوارتر خواهد شد.

وی شیمی درمانی، برداشتن غده سرطانی و رادیوتراپی را از جمله شیوه‌های درمان سرطان پروستات عنوان کرد.

این متخصص کلیه و مجاری ادراری در خصوص عوامل موثر بر سرطان پروستات نیز گفت: ژنتیک و سابقه فامیلی یکی از مهمترین فاکتورهای موثر در بروز این سرطان است.

عفونت پروستات، موادغذایی چرب، چربی های حیوانی، مواد شیمیایی، سموم، سیگار و تریاک، مصرف زیاد الکل و همچنین بیماری‌های زمینه‌ای از جمله عوامل مستعد کننده بروز سرطان پروستات است که رئیسی از آنها نام برد.

به گفته این پزشک متخصص، مصرف میوه‌ها و سبزیجات، سویا، برخی ویتامین‌ها از جمله ویتامین E و ... می تواند ریسک ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha