سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10625

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: در زمان حاضر 40 درصد از ناوگان امدادی جمعیت هلال احمر کشور نیازمند بازسازی است.

سید احمد موسوی در گفتگو با مهر  افزود: در این راستا با موافقت هئیت دولت 250 آمبولانس جدید خریداری شده است که امسال به ناوگان امدادی جمعیت هلال احمر کشور افزوده می شود.

وی همچنین در ادامه از استقرار 10 تیم واکنش سریع برای اولین بار در 10 استان کشور هم خبر داد و بیان داشت: این اقدام در راستای تقویت ناوگان امدادی و رسیدن به استانداردهای جهانی امداد رسانی به حوادث اجرا می شود.

وی تصریح کرد: تاکنون خودروهای امداد نجات نداشتیم که امسال با موافقت هئیت دولت برای اولین بار اقدام به خرید خودورهای نجات و تجهیزات ویژه نجات کرده ایم که شامل نجات در سیلاب، نجات در کوهستان و... است که در حال واگذاری این تجهیزات به استانها هستیم.

موسوی در ادامه از رشد 25درصدی اعتبارات جمعیت هلال احمر کشور خبر داد و گفت: نصف اعتبارات این نهاد توسط اعضا و درآمدهای شخصی تامین می شود.

وی در ادامه به برگزاری دومین انتخابات میان دوره ای جمعیت هلال احمر کشور در خرداد ماه سالجاری خبر داد و از اعضای این جمعیت در سطح کشور خواست کسانی برای این انتخابات کاندید شوند که توانایی خدمت رسانی بی منت در رده های مدیریتی را داشته باشند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور در ادامه به فعالیت 276پایگاه ثابت امدادی درتوسط جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: 250 پایگاه سیار و150 پایگاه متناسب مناسبتها مانند تعطیلات نوروزی و... در سطح کشور نیز مشغول امدادرسانی به حادثه دیدگان هستند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور به منظور شرکت در گردهمایی هفت هزار نفری اعضای جمعیت هلال احمرآذربایجان غربی که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی صلیب سرخ در ورزشگاه شش هزار نفری غدیر ارومیه برگزارشد به این استان سفر کرده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha