سلامت نیوز : رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: سرطان پروستات شایع‌ترین نوع سرطان در بین مردان است.
خبرگزاری فارس: سرطان پروستات شایع‌ترین نوع سرطان در بین مردان است

محسن صیرفی امروز در گفت‌وگو با فارس ، ضمن اشاره به هفته ملی سلامت مردان، به ذکر مطالبی در این زمینه پرداخت و مردان را مولد جامعه معرفی کرد و اظهار داشت: ترویج نکات کلیدی به منظور خود مراقبتی و تامین سلامت مردان امری الزامی است.

وی اضافه کرد: مردان به دلیل فعالیت در مشاغل مختلف، همواره در معرض آسیب‌های شغلی و محیطی زیادی قرار دارند، به همین دلیل باید حداقل یک بار در سال سلامت جسمی آنان کنترل شده و در صورت مشاهده عوامل بیماری‌زا، در اسرع وقت نسبت به درمان آن اقدام شود.

* سرطان پروستات شایع‌ترین نوع سرطان در بین مردان است

این مسئول با اشاره به اینکه مردان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: سرطان پروستات شایع‌ترین نوع سرطان در بین مردان است که به شدت سلامت آنان را تهدید می‌کند، در صورتی که با انجام یک آزمایش ساده می‌توان با تشخیص به موقع بیماری در مراحل اولیه، درمان آن را آغاز کرد.

این مسئول در ادامه یادآور شد: این باور غلط وجود دارد که مردان خود را قوی‌تر از زنان به حساب می‌آورند بنابراین عمدتا تمایلی برای مراجعه به پزشک ندارند و بنابراین معمولا بیماری آنها در مراحل حاد و نهایی شناخته می‌شود که درمان آن به مراتب زمان بر، پرهزینه و در برخی موارد قابل معالجه نیست.

در ادامه سرپرست واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد در این باره به فارس گفت: برخلاف آنچه مردان می‌پندارند و گمان می‌کنند، بیماری سراغ آنها نمی‌آید، شیوع ابتلا مردان در سنین پایین به بیماری‌های قلبی ـ عروقی آمار فزاینده‌ای دارد.

*مردان در بروجرد رایگان معاینه می‌شوند

شهرام ممدوحی افزود: عواملی از جمله استرس‌های شغلی و اجتماعی عمدتا زمینه‌ساز اینگونه بیماری‌ها است، بنابراین لازم است، اینگونه افراد برنامه منظم و تعریف شده‌ای جهت مراجعه به پزشک و انجام معاینات پزشکی را مدنظر داشته باشند.

وی اذعان کرد: در هفته سلامت معاینات رایگان مردان توسط پزشک متخصص اورولوژی در درمانگاه تخصصی بیمارستان شهید چمران بروجرد انجام شده و برنامه‌های متعدد دیگری به منظور کمک به حفظ سلامت مردان انجام می‌شود.

* بیماری‌های قلبی ـ عروقی، پروستات و... مردان را تهدید می‌کنند

در ادامه کارشناس مسئول نظارت بر امور درمان  شبکه بهداشت و درمان این شهرستان شعار امسال هفته سلامت مردان را با خود مراقبتی یک برنده باشید، عنوان کرد.

بهجت نباتچی گفت: سلامت مردان موجب استحکام و ارتقاء سلامت نیروی کار جامعه شده و توسعه کشور را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه اغلب مردان توجه زیادی به سلامت جسم و روح خود ندارند، اضافه کرد: تهدیدهای بزرگی سلامت مردان را تهدید می کند.

این کارشناس عنوان کرد: بیماری‌های قلبی-عروقی، پروستات، افسردگی، دیابت، بیش فعالی مثانه و... مهمترین بیماری‌هایی هستند که سلامت مردان را به مخاطره می‌اندازند.

وی اضافه کرد: انواع زخم‌ها، شکستگی‌ها، انواع سوختگی‌ها، قطع عضو و انواع مسمومیت‌ها از جمله آسیب‌های شغلی است که سلامت مردان را تهدید می‌کند.

نباتچی در خاتمه اظهار کرد: به منظور کاهش عوامل زیان‌آور محیط کار، 24 نیروی بهداشت حرفه‌ای به عنوان مشاور در 42 کارخانه و کارگاه این شهرستان، 3614 نفر را تحت پوشش قرار داده و نسبت به آموزش، شناسایی، ارزیابی و کنترل عوامل موثر در ایجاد آسیب‌های شغلی، در حال فعالیت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha