سلامت نیوز :رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر از توزیع ۲۹۲ هزار و ۵۰۰ سبد غذایی بین زنان بدسرپرست، بی‌سرپرست و نیازمند از ۱۵ اسفند در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ فرحناز رافع صبح امروز در نشست خبری طرح فرشتگان رحمت که طی 5 سال اخیر جمعیت هلال‌احمر در ایام عید برای توزیع سبد غذایی در دستور کار دارد گفت: از سال 88 طرح توزیع سبدهای غذایی بین زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست مانند همسران زندانیان یا خانواده‌های نیازمند و بیماران در سراسر کشور توزیع می‌شود.

وی در مورد نحوه تهیه و توزیع این سبدها گفت: نیازمندان توسط داوطلبان هلال‌احمر و خانه‌های داوطلب در سراسر کشور شناسایی می‌شوند. تلاش ما این است که حتی افرادی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هم باشند در اولویت‌های بعدی در صورت توان این سبدها را دریافت کنند.

رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر در مورد ارزش این سبدها و محتویات آن گفت: 292 هزار و 500 سبد برای یک میلیون و 170 هزار نفر در نظر گرفته شده که شامل برنج، روغن، قند، شکر، چای، حبوبات و ماکارانی است.

وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار در کنار اقلام غذایی بسته‌های بهداشتی شامل صابون، مسواک و خمیردندان و حوله نیز قرار می‌دهیم که این بسته‌ها برای 4 نفر افراد خانوار تهیه شده و بنا به فرهنگ هر استان ممکن است علاوه بر اقلام غذایی پایه اقلام دیگری بنا بر توان هر استان اضافه شود که ارزش هر سبد 400 هزار تومان برآورد شده است.

به گفته رافع، بیش از 4 هزار خانه داوطلب در سراسر کشور فعالیت می‌کنند که با توجه به ظرفیت داوطلبان در هر استان این سبدها تهیه و توزیع خواهد شد که استان فارس به دلیل تعداد بیشتر خانه‌های داوطلب در این زمینه رکوردار است.

رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر در مورد نحوه تأمین هزینه‌های این سبدها نیز گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده با رؤسای اصناف و بازاریان و همچنین نماینده ورزشکاران و هنرمندان در خانه‌های داوطلب جلساتی را برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم کمک‌های این حوزه را جذب کنیم.

همچنین از 10 تا 13 اسفند در طرح باران مهربانی کمک اصناف و بازاریان شرکت‌های حقوقی را برای تأمین اقلام سبدها جذب خواهیم کرد.

وی اظهار امیدواری کرد تا با استفاده از ظرفیت برخی کارمندان بتوان 5 رقم آخر حقوق آنها را به صورت داوطلبانه طی سیستمی برای کارهای انسان دوستانه‌ای مانند طرح فرشتگان رحمت دریافت کرد.

رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر گفت: توزیع بسته‌های غذایی از 15 اسفند بین نیازمندان آغاز خواهد شد که در صورت افزایش کمکهای مردمی ممکن است سبدهای بیشتری را هم تهیه و توزیع کنیم.

رافع در مورد بودجه داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: از آنجایی که ما بر پایه کمک‌های انسان دوستانه و خیرین حرکت می‌کنیم بودجه چندانی نداریم و امسال 21 میلیارد تومان بودجه مصوب سازمان بوده که هنوز تمام آن محقق نشده است اما در کنار آن 100 میلیارد تومان کمک‌های مردمی داشته‌ایم که اگر این کمکها نبود هیچ اقدامی نمی‌توانستیم انجام دهیم.

وی اذعان داشت: البته تمام این مشارکت‌ها بهانه‌ای است تا انسانها بیشتر به فکر هم باشند و اخلاق را در جریان زندگی ترویج دهیم.

اعزام کاروان سلامت به نقاط محروم خبر دیگری بود که این مسئول در جمعیت هلال‌احمر به آن اشاره کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت 10 هزار پزشک داوطلبی که داریم در دهه فجر 282 کاروان‌ سلامت را به نقاط کم برخوردار و محروم کشور به ویژه روستاها اعزام کردیم که قبل از اعزام پزشکان عمومی هر منطقه مشکلات را رصد کرده و با توجه به میزان نیازها پزشک متخصص آن حوزه را اعزام می‌کنیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال شایع‌ترین مشکلات در استان سیستان و بلوچستان بیماری‌های کلیوی، تنفسی و چشمی است که متناسب با آن در کاروان سلامت اخیر پزشک متخصص اعزام کردیم.

به گفته رافع، تاکنون در دهه فجر 50 هزار نفر از هموطنانمان از خدمات کاروان‌های سلامت بهره‌مند شده‌اند و در عین حال 229 هزار بیمار نیازمند برای دریافت کمک به جمعیت هلال‌احمر مراجعه کرده‌اند.

وی از رسانه‌ها خواست تا برای جلب مشارکت‌های مردمی فعالیت‌های داوطلبان و کمبودهای نقاط محروم را پوشش دهند تا افراد خیر بتوانند به درستی کمکهای خود را به نیازمندان برسانند.

همچنین شماره حساب 99999 به نام جمعیت هلال‌احمر در بانک‌های ملت، ملی، تجارت و پارسیان در سراسر کشور آماده جذب کمک‌های خیرین و مردم برای تهیه سبدهای غذایی و سایر کمکهای انسان‌دوستانه به نیازمندان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha