توقف تولید برند دارویی تالاسمی به علت افت کیفیت

سلامت نیوز : رئیس انجمن تالاسمی ایران با بیان اینکه متاسفانه‌ با افت کیفیت داروهای تزریقی تولید داخل تالاسمی روبرو هستیم، گفت: به علت افت کیفیت داروهای یکی از شرکت‌های داخلی، بیماران ما دچار عوارضی شدند، اکنون فعالیت این شرکت در زمینه تولید داروی تزریقی تالاسمی متوقف و قرار بر این شده است پس از رفع اشکالات تولید مجددا از سر گرفته شود.

دکتر مجید آراسته در گفت‌وگو با (ایسنا)، در تشریح وضعیت داروهای بیماران تلاسمی با توجه به فاصله گرفتن از بحران‌های دارویی و ایجاد ثبات نسبی در بازار دارو اظهار کرد: دسترسی بیماران به دارو بهبود یافته است.

وی افزود: تالاسمی‌ها ناچارند از داروهای کاهنده آهن استفاده کنند، زیرا انباشت آهن اضافه در بدن آنها موجب بروز بیماری‌های قلبی، کبدی، استخوانی، دیابت و مانند آن می‌شود. دو نوع داروی خوراکی و تزریقی به منظور کاهش بار آهن از بدن وجود دارد.

رئیس انجمن تالاسمی ایران با بیان اینکه مشکلاتی در خصوص نوع خارجی داروهای تزریقی تالاسمی وجود داشت که هنوز حل نشده است، گفت: این داروهای خارجی به حد نیاز بیماران نیست. این موضوع برای بیمارانی که شرایط خاصی دارند و ملزم به استفاده از این داروها هستند آزاردهنده است و بین یک دوم تا یک سوم نیاز بیماران در اختیارشان گذاشته می‌شود. البته چند ماه پیش وضعیت به مراتب نامطلوب‌تر بود.

آراسته درباره داروهای تزریقی تولید داخل تالاسمی گفت: دو شرکت داخلی داروهای تزریقی بیماران تالاسمی را تولید می‌کنند اما متاسفانه‌ با افت کیفیت برندهای تولید داخل روبرو هستیم. به عنوان مثال یکی از این شرکت‌های دارویی در ابتدا داروهای با کیفیتی تولید می‌کرد اما به یکباره با افت کیفیت محصولات وی مواجه شدیم و بیماران متضرر شدند و عوارضی برایشان ایجاد شد.

وی افزود: دلیل افت کیفیت داروهای این شرکت را تغییر مبدا خریداری ماده اولیه عنوان می‌کردند. در حال حاضر فعالیت این شرکت دارویی در زمینه تولید داروی تزریقی تالاسمی متوقف و قرار بر این شده است این منبع اصلاح شود. باید دقت کنند منابعی که برای خریداری مواد اولیه انتخاب می‌شوند از استانداردهای بالایی برخوردار باشند که این مشکلات رخ ندهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha