تعرفه‌های پزشکی سال آینده این هفته نهایی می‌شود/ توافق وزارت بهداشت با بیمه‌ها بر سر قیمت تمام‌شده

سلامت نیوز : معاون درمان وزیر بهداشت از توافق با بیمه‌ها برای تعیین تعرفه‌های پزشکی سال آینده خبر داد و گفت: در جلسه شورای عالی بیمه که هفته جاری تشکیل می‌شود، تعرفه‌های پزشکی سال آینده نهایی می‌شود.

محمد آقاجانی در گفت‌وگو با فارس، در مورد آخرین وضعیت اعلام تعرفه‌های درمانی سال 93، گفت: قرار است در جلسه شورای عالی بیمه که در همین هفته برگزار می‌شود، برای اولین بار تعرفه‌های درمانی سال آینده تا قبل از پایان سال تصویب شده و به هیئت دولت ارسال شود.

وی ادامه داد: توافقات نشان می‌دهد که سازمان‌های بیمه‌گر، وزارت رفاه و وزارت بهداشت بر سر قیمت تمام شده ویزیت و هتلینگ به توافق رسیده و کارهای کارشناسی آنها انجام شده، همچنین قیمت تمام شده آنها نیز تعیین شده است.

آقاجانی گفت: تعرفه درمانی سال 93 مورد توافق بیمه و وزارت بهداشت است ولی تا زمانی که در جلسه شورای عالی بیمه مطرح و به تصویب نرسد، نمی‌توان به آن استناد کرد.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت:‌پیشنهاد وزارت بهداشت برای این تعرفه‌ها قیمت تمام شده خدمات است به عنوان مثال برای تعرفه هتلینگ، تعرفه آن امسال در بیمارستان‌های دولتی 48 هزار تومان بود اما قیمتی که بیمه‌ها تعیین کردند 118 هزار تومان است.

وی ادامه داد: ما درک می کنیم که منابع بیمه‌ها برای قیمت تمام شده کافی نیست، اما خوشبختانه برای تعرفه‌های 93 گام بلندی برداشته شده است و هدف وزارت بهداشت این است که همزمان که به سمت واقعی شدن قیمت خدمات می‌روند، به پرداخت از جیب مردم نیز توجه کنند.

آقاجانی تصریح کرد: اعتقاد وزارت بهداشت این است که قیمت واقعی خدمات از جیب سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت شود والا پرداخت از جیب مردم در حال حاضر بسیار بیشتر از آن چیزی است که باید باشد.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: ما در بیمارستان‌های دولتی شاهد هستیم که بر اساس قانون باید 10 درصد هزینه‌های درمان را بیمار بپردازد اما اکنون این پرداخت‌ها به 30 درصد رسیده است و این به دلیل پوشش ناکافی بیمه در مورد خدمات درمانی و دارو است.

آقاجانی گفت: بنابراین تأکید وزارت بهداشت و تعامل با بیمه‌ها این است که افزایش قیمت‌ها باید از محل اعتبار بیمه‌ها باشد نه پرداخت از جیب مردم، این موضوع را هم در بیمارستان‌های خصوصی و هم دولتی مورد تأکید قرار داده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha