یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 106313

سلامت نیوز : اگر مراسم عروسی‌تان به همین زودی‌هاست و می‌خواهید از هر نظر عروس جذاب و زیبایی باشید فقط به توصیه‌ اطرافیان در نوع آرایش، لباس گرفته تا انتخاب سالن و نوع غذایی كه قرار است سرو شود، اكتفا نكنید و كمی در این روزها به تغذیه‌تان بیشتر اهمیت دهید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه ؛ اگر می‌خواهید در این شب بیشتر از اینها بدرخشید و خوش‌اندام و خوش‌هیکل باشید بهتر است از خوردن موادغذایی زیر اجتناب كنید.


کافئین
از اثر كافئین بر بدنتان غافل نشوید. مصرف نوشیدنی‌های كافئین‌دار باعث بروز یا تشدید علایم عصبی در برخی از افراد می‌شود. از آنجا كه در این روزها دغدغه فكری‌تان برای برگزاری مراسم كم نیست، بهتر است نوشیدنی‌های كافئین‌دار نخورید. هیچ فردی نمی‌خواهد كه در مراسم عروسی‌اش به خاطر عصبی‌بودن مدام در حال حركت باشد بنابراین توصیه می‌شود اگر از طرفداران پروپاقرص قهوه هستید، چند هفته قبل از شروع مراسم برای پیشگیری از بروز این حالت، مصرف آن را كاهش دهید. در ابتدا ممكن است با كم كردن نوشیدنی قهوه نشانه‌هایی مانند ترک دارو مثلا سردرد، خستگی و کوفتگی در شما تظاهر پیدا كند اما بروز این علایم موقتی است. بهترین نوشیدنی، آب است. نوشیدن آب صبح آن هم ناشتا به سوخت‌وساز بیشتر بدن كمك می‌كند. فراموش نكنید حتی از دست دادن خفیف آب می‌تواند انرژی شما را كم كند.

اجتناب از مصرف غذاهای نفخ‌دار
شما همچنین باید از مصرف غذاهایی که باعث تولید گاز می‌شود مثلا لوبیا، کلم بروکلی، کلم بروکسل و... اجتناب كنید تا در آن روز احساس راحتی در لباس خود داشته باشید.

نخوردن غذاهای چرب
به توصیه متخصصان تغذیه بهتر است طی چند هفته مانده به مراسم عروسی، در برنامه غذایی‌تان مصرف غذاهای کم‌چرب و غنی از پروتئین را بگنجانید. مصرف مواد غذایی چرب مثل محصولات لبنی پرچرب، گوشت، پنیر و غذاهای سرخ‌شده ممکن است در عملكرد هضم اختلال ایجاد كند و باعث شود احساس پری داشته باشید.

آدامس
هرچند مهم است كه در طول مراسم، دهانتان خوشبو باشد اما جویدن آدامس راه‌حل نیست. مصرف آدامس باعث تولید گاز بیشتر در معده می‌شود و نفخ ایجاد می‌كند. طی یكی، دو هفته مانده به مراسم هم بهتر است نوشیدنی‌هایتان را با لیوان بنوشید تا نی. چون از بلع هوای بیشتر و ایجاد نفخ و گاز پیشگیری می‌كند.

می‌خواهید لاغر شوید
اصرار نوعروس‌ها برای لاغرشدن قبل از جشن عروسی به تشدید چاقی منجر می‌شود.  كارشناسان استرالیایی در یك مطالعه جدید ادعا كردند عروس‌هایی كه با تلاش فراوان می‌خواهند تا پیش از جشن، وزن خود را كم كنند ظرف چند ماه پس از مراسم با خطر چاقی بیشتر مواجه می‌شوند. براساس نتایج مطاله‌ای كه در جنوب استرالیا روی 350 عروس انجام شد، نوعروس‌هایی كه برای لاغرتر شدن در ماه‌های قبل از مراسم اصرار می‌ورزند، اغلب 6 ماه پس از ازدواج، چاق‌تر می‌شوند. یكی از عوامل موثر در بروز چاقی بعد از ازدواج این است كه فرد دیگر دلیلی برای رعایت و كنترل وزن ندارد و به همین دلیل رژیم خود را رها می‌كند.

در روز عروسی مجاز به خوردن چه موادغذایی‌ای هستید؟
بیشتر افراد قبل از شروع مراسم به دلیل استرس و جنب و جوش زیادی كه دارند، میلی به خوردن غذا ندارند. اما به هر حال بدن نیاز به انرژی دارد و اگر به اندازه كافی انرژی دریافت نكنید، عصبی، كج‌خلق و پرتنش خواهید بود به همین دلیل بهتر است هوشیارانه در روز عروسی‌تان غذا بخورید. متخصصان تغذیه توصیه می‌كنند ماده غذایی كه انتخاب می‌كنید باید به اندازه كافی انرژی لازم را تامین كند و احساس شادی به شما بدهد. به غیر از یك تكه از كیك عروسی كه اجازه خوردن آن را دارید، بهتر است روز عروسی خود را با خوردن یک صبحانه غنی از غلات كامل و میوه‌هایی مانند موز شروع كنید و عصر قبل از شروع مراسم هم سالاد سبزیجات همراه پروتئین و موادغذایی كم قند یا پروتئین‌هایی مثل كراكر با كره بادام زمینی بخورید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha