سلامت نیوز : رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در بخش ساماندهی کودکان خیابانی خلأ قانونی نداریم اما متأسفانه در زمینه متکدیان با خلأ قانونی روبه‌رو هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ "همایون هاشمی" روز یکشنبه در همایش ملی کودکان خیابانی که به میزبانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد اظهار داشت: از محصولات فاخر و مقدس جمهوری اسلامی، تأسیس سازمان بهزیستی است که نگاه شهدا به این سازمان وجود داشت.این سازمان بالغ بر ۱۵۹ فعالیت را انجام می‌دهد که عموماً این فعالیت‌ها در حوزه تخصصی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی به عنوان یک سازمان تخصصی در حوزه اجتماعی فعالیت می‌کند به طوری که در بخش کودکان کار و خیابانی اقداماتی را در سالهای اخیر انجام داده است.البته قوانین و مقررات خوبی در بخش کودکان کار و خیابانی وجود دارد اما متأسفانه در اجرا با مشکل روبه‌رو هستیم چرا که برخی از دستگاه‌ها وظایف خود را در این بخش انجام نمی‌دهند.

وی با اشاره به تعامل و همکاری سازمان بهزیستی شهرداری‌ها و نیروی انتظامی و همچنین دستگاه قضا خاطرنشان کرد: امیدواریم این تعاملات در آینده نیز ادامه داشته باشد و این همایش در این زمینه مؤثر باشد.

به گفته وی چنانچه شبکه‌های غیرمردمی و NGO‌ها و گروه‌های همیار تقویت شوند می‌توانیم اقدامات گسترده‌تری را در حوزه کودکان کار و خیابانی انجام دهیم.

هاشمی تأکید کرد: در سال جاری بالغ بر ۲۶۰۰ کودک در سطح کشور به واسطه خدمات بهزیستی ساماندهی شده‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی خاطر نشان کرد: ما اعتبارات خوبی را در بخش پژوهش قرار داده‌ایم و می‌توانیم از پایان‌نامه‌های دانشجویان در این بخش استفاده کنیم.نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که باید به مقوله پیشگیری قبل از مداخله توجه کرد چرا که همیشه هزینه‌های پیشگیری کمتر از درمان و مداخله است.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی کشور سالانه ظرفیت ساماندهی حدود ۵۰۰۰ کودک خیابانی را دارد خاطر نشان کرد: با مشارکت NGO‌ها و شبکه‌های غیردولتی می‌توان این رقم را به ۱۵ هزار نفر رساند.

به گفته هاشمی هم اکنون ۳۴ هزار کودک بدسرپرست و بی‌سرپرست در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی نگهداری می‌شوند که خدمات مختلفی را دریافت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha