سلامت نیوز : عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: وجود هر گونه درگیری ذهنی و روحی که موجب کاهش کارایی پرستاران شود، می‌تواند سلامت و جان انسانی را تهدید کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ حسین مومنی با اشاره به اهمیت شغل پرستاری در نظام سلامت، گفت: اگر پرستاران در نظام سلامت در جایگاه واقعی خود قرار گیرند و دغدغه مشکلات و مسائل پیش پاافتاده را نداشته باشند، می‌توانند تأثیر بسزایی در سلامت جامعه و مردم داشته باشند.

وی افزود: هم اکنون هزینه‌های سرسام آور بخش درمان مردم را در تنگنا قرار داده است در حالیکه با بکارگیری مناسب پتانسیل موجود در جامعه پرستاری، بسیاری از این بیماری‌ها قابل پیشگیری است و پرستاران می‌توانند با یک مشاوره ساده از بروز خیلی از این بیماری‌ها جلوگیری کنند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر پرستاران به جای پرداختن به این سطح از خدمت، درگیر مشکلات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شده‌اند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال وقتی پزشک نمی‌آید، این پرستار است که باید پاسخگوی بیمار باشد، اگر کمبودی از نظر دارو یا تجهیزات وجود داشته باشد، این پرستار است که باید جوابگوی بیمار و همراه وی باشد، اگر عمل کنسل می‌شود یا هر مشکل دیگری پیش آید، این پرستار است که مسئول پاسخگویی به بیمار است.

وی پرستاران را سپر بلای کمبود‌های بیمارستانی خواند و گفت: با توجه به ارتباط ۲۴ ساعته پرستار با مریض و همراهان وی، می‌توان جامعه پرستاری را عمود خیمه وزارت بهداشت دانست.

مومنی با تأکید بر لزوم در نظر گرفتن حداقل‌ها برای شاغلین حرفه پرستاری گفت: شغل پرستاری به گونه‌ای است که ارتباط تنگاتنگ با مردم و سلامت آن‌ها دارد بنابراین اگر خدای ناکرده به هر دلیل به دنبال هر گونه در گیری ذهنی و حالات روحی و روانی نا‌مطلوب، قصوری از سوی یک پرستار رخ دهد، سلامت و جان یک انسان به مخاطره می‌افتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha