یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶
کد خبر: 106338

سلامت نیوز : دوازدهمین کنگره‌ آسیایی اورولوژی که برگزاری آن در 50 سال اخیر در کشور بی‌سابقه است آذر ماه 93 مصادف با دسامبر 2014 در ایران برگزار می‌شود.

دکتر «سیدجلیل حسینی» رئیس دوازدهمین کنگره‌ آسیایی اورولوژی در گفت‌وگو با (ایسنا) اظهار کرد: برگزاری چنین کنگره‌هایی سبب رشد و تعالی بین‌المللی جامعه‌ پزشکی و ایران اسلامی می‌شود.

وی با اشاره به شرکت بیش از 2000 جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار از قاره‌های مختلف جهان افزود: در این کنگره اساتید مجرب و برجسته‌ای از کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا، آسیا و... حضور دارند.

رئیس دوازدهمین کنگره‌ آسیایی اورولوژی گفت: شرکت‌ کنندگان با آخرین دستآوردهای علمی روز ایران و دنیا در زمینه‌ جراحی کلیه و مجاری ادرار آشنا و تبادل نظر می‌کنند و علاوه بر پرداخت هزینه‌های کنگره از جاذبه‌های توریستی ایران بازدید کرده و در مجموع این کنگره بیش از بیست میلیون دلار برای کشور درآمد توریستی دارد.

دکتر حسینی با بیان این‌ که یازدهمین کنگره‌ آسیایی در سال 2011 میلادی در تایلند با حضور 1500 جراح برگزار شد، ادامه داد: با توجه به موقعیت ایران پیش‌بینی می‌شود بیش از 2000 جراح در این کنگره شرکت کنند.

وی برگزاری چنین کنگره‌هایی را سبب رونق توریسم علمی و آشنایی جراحان سرشناس بین‌المللی با ایران و فرهنگ ایرانی دانست که زمینه معرفی واقعی ایران و ایرانی را به دنیا فراهم می‌کند.

رئیس دوازدهمین کنگره‌ آسیایی اورولوژی گفت: برگزاری این کنگره عظیم در رشته‌ اورولوژی می‌تواند زمینه‌ برگزاری کنگره‌ بین‌المللی بزرگ در دیگر رشته‌های جراحی اعم از چشم، ENT‌، داخلی و جراحی ... را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: از دولت «تدبیر و امید» انتظار می‌رود تا زمینه ها‌ی برگزاری کنگره‌های بین‌المللی این‌چنینی را فراهم کند تا نظیر کشورهای همسایه ترکیه و امارات و.. شاهد برگزاری هفتگی کنگره‌های بین‌المللی بزرگ در کشور باشیم که سبب رونق توریسم علمی و اقتصاد و درآمد توریستی می‌شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha