یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱
کد خبر: 106341

خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفت

سلامت نیوز : با موافقت دولت و در راستای بهبود وضعیت سلامت دهان و دندان در بین گروههای مختلف سنی و ایجاد تسهیلات بیشتر برای اقشار کم درآمد جامعه، خدمات دندانپزشکی مشمول تعهدات بیمه پایه سازمانهای بیمه گر قرار می‌گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تایید معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و شورای‌های بیمه سلامت کشور و به استناد مواد (۹) و (۱۰) قانون بیمه همگانی خدمات درمانی کشور -مصوب ۱۳۷۳- تصویب کرد؛ خدمات دندانپزشکی مشمول تعهدات بیمه پایه سازمانهای بیمه گر قرار می‌گیرد.

بر این اساس، معاینه و طرح درمان، جرم گیری و بروساژ، رادیوگرافی و کشیدن دندان دائمی و عقل ویژه جمعیت بالای ۱۴ سال مشمول بیمه قرار خواهند گرفت.

آزمایش ژنتیک پیش از تولد بیماری فنیل کتونوری مشمول تعهدات بیمه‌ای

بر اساس مصوبه دولت، هزینه‌های آزمایش ژنتیک پیش از تولد بیماری فنیل کتونوری در خانواده‌هایی که دارای حداقل یک فرزند مبتلا هستند، در صورت تمایل به داشتن فرزند مجدد، مشمول تعهدات بیمه پایه سازمانهای بیمه گر قرار می‌گیرند.

خانواده‌های مذکور باید به پزشکان مشاور ژنتیک مستقر در مراکز بهداشتی درمانی ویژه مشاوره ژنتیک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مراجعه و با اخذ معرفی نامه مرکز بهداشت مربوط و تاییدیه سازمانهای بیمه گر به آزمایشگاه اعلام شده از طرف وزارت بهداشت مراجعه کنند.

این مصوبه مورخ ۱۳۹۲/۱۱/۳۰ از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مختاری ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    1 0
    چه عجب بابا اینا که قبلا هم بود داندان پزشکی مگه همینه؟؟؟ فقط عصب انجام نمیشد ودندان مصنوعی تا یه مبلقی صورت میگیرد کدوم اضافه خدمات یعنی تا حالا لطف بوده............. چفد میخواین منت به ملت بزارین
  • gila.mazhari ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    2 0
    با سلام خدمات دندانپزشکی ایا شامل ایمپلنت هم می شود .