دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۲
کد خبر: 106350

آغاز هشتمین مرحله درمان کودکان «شین‌آباد»

سلامت نیوز :هشتمین مرحله درمانی کودکان شین‌آبادی، روز گذشته در بیمارستان فاطمه‌الزهرا(س)، تهران آغاز شد. آغاز این مرحله درمانی در شرایطی آغاز می‌شود که پیش از این خانواده‌های دانش‌آموزان آسیب‌دیده، از خدمات وزارت آموزش‌وپرورش برای رفت‌وآمد خانواده‌ها از پیرانشهر به تهران، اقدامات وزارت بهداشت برای تامین هزینه‌های درمانی و ارایه خدمات درمانی و... ناراضی بودند، اما در این مرحله از درمان کودکان شین‌آبادی خانواده‌های این دانش‌آموزان، رضایت بالایی از خدمات آموزش‌وپرورش، وزارت بهداشت و کادر درمانی بیمارستان فاطمه‌الزهرا دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق ؛ بر این اساس، محمد شادکام، پدر سیما شادکام دانش‌آموز آسیب‌دیده مدرسه شین‌آباد، با بیان اینکه، در این مرحله از درمان کودکان قرار است جراحی‌هایی روی دست‌وصورت این دانش‌آموزان صورت گیرد، می‌گوید: هزینه‌های درمانی کودکان به دستور نهاد ریاست‌جمهوری، به وزارت بهداشت پرداخت شده است و آموزش‌وپرورش و وزارت بهداشت، همکاری خوبی با ما داشته‌اند. او با اشاره به اینکه، فعالیت‌های آموزش‌وپرورش و وزارت بهداشت در این دوره برای ما رضایتبخش است، می‌گوید: ما زیاده‌خواه نیستیم، توقع ما از دولت، پیگیری مراحل درمانی این کودکان، جراحی و درمان به‌موقع، واریز به‌موقع هزینه‌های درمانی این بچه‌ها، پرداخت هزینه‌های رفت‌وآمد و مشخص‌کردن مکانی برای اسکان ما در تهران است که در دوره گذشته با مشکلات زیادی مواجه بود اما خوشبختانه حل شده و درمان بچه‌ها، با نظم صورت می‌گیرد. در حادثه آتش‌سوزی مدرسه پیرانشهر، 28دانش‌آموز مدرسه دخترانه انقلاب اسلامی پیرانشهر آسیب دیدند.

از میان این 28دانش‌آموز، در روزهای اولیه وقوع حادثه، دونفر به‌دلیل شدت جراحات فوت کردند. پس از آن 14دانش‌آموز برای انجام مراحل درمانی خود به‌دلیل درصد بالای سوختگی به بیمارستان سینای تبریز منتقل شدند و باقی یعنی 12دانش‌آموز دیگر که شدت سوختگی کمتری داشتند در بیمارستان امام‌خمینی ارومیه درمان شدند. پس از یک‌ونیم‌ماه از این حادثه و فوت سارینا رسول‌زاده، از میان 14دانش‌آموز دارای درصد بالای سوختگی، شش دانش‌آموز به اصفهان و سه دانش‌آموز به مشهد منتقل شدند و باقی دانش‌آموزان در تبریز سایر مراحل درمانی خود را طی کردند و حالا هشتمین مرحله درمان این کودکان آغاز شده است. براین اساس 12دانش‌آموز شین‌آبادی تا چهارسال نیاز به درمان و عمل‌های جراحی متفاوتی دارند.


حال و روز امروز دانش‌آموزان
فریده امیدوار، از جمله دانش‌آموزان مدرسه شین‌آباد است که اوضاع جسمانی نامناسبی دارد. فریده تاکنون سه‌جراحی در دست‌ها، گردن و صورت خود انجام داده است. او متاسفانه در طول روند درمانی خود شش‌انگشت دستش را از دست داده و سه‌ماه در بیمارستان تخصصی سوختگی در اصفهان زیر دستگاه پرفشار اکسیژن بوده است. آمنه راک، اثرات زیادی از سوختگی در صورت و گردن و بدن خود دارد. از طرف دیگر بخش زیادی از اثرات سوختگی نادیا صالح، روی صورت و دست اوست. پدر نادیا می‌گوید، او تا دوماه پیش درگیر بیماری قارچ خونی بوده است و هنوز هم به‌خاطر این بیماری باید تحت معالجه قرار گیرد. متاسفانه نادیا شنوایی گوش سمت راست خود را از دست داده و مفصل‌های دست و انگشت‌های او خشک شده است و مشخص نیست جراحی دست او می‌تواند باعث حرکت در انگشت‌های دستش شود یا نه. مبینا اثرات سوختگی کمتری در صورت خود دارد اما متاسفانه دو لاله گوش خود را از دست داده است و با توجه به پیش‌بینی پزشکان امکان جراحی لاله‌های گوش او وجود ندارد.

اثرات سوختگی در دست و پا و کمر مبینا وجود دارد و احتمال دارد با جراحی پلاستیک بخش‌هایی از آثار سوختگی در صورت او ترمیم شود. آمنه اسماعیل‌پور دارای مشکلات و آثار سوختگی زیادی در دست و صورت خود است. مفصل‌های دست او به‌کلی خشک شده است او همچنین دارای مشکلات تنفسی است و ماه‌ها در بیمارستان تخصصی سوختگی در اصفهان تحت‌عمل جراحی و زیر دستگاه پرفشار اکسیژن بوده است. سیما شادکام دارای اثرات زیادی از سوختگی در صورت، دست و کمر خود است. او ابروهای خود را از دست داده و دچار خم‌شدگی انگشت‌های دست شده است. در اولین عمل جراحی صورت بخش‌هایی از بینی او ترمیم شده و با توجه به اینکه در سن رشد قرار گرفته است، یکی از مشکلات او تجمع گوشت‌های اضافه در صورت است. سیما مرادی دارای جراحات و اثرات سوختگی در صورت خود و متاسفانه دو لاله گوش خود را از دست داده است.

او در بخش‌هایی از بدن و کمر خود سوختگی‌هایی دارد و شنوایی یکی از گوش‌های خود را از دست داده است. بخش زیادی از صورت آرزو طاهرآبادی دارای اثرات سوختگی است. آرزو بیش از سایر کودکان نیاز به عمل جراحی پلاستیک دارد و دارای مشکلات در قلب، کلیه و سیستم تنفسی خود است. شادی ابراهیمیان، با مشکلات کلیوی و ریوی دست و پنجه نرم می‌کند. آثار سوختگی در صورت او وجود دارد و کمر و دست‌های او بیشترین نقاط سوختگی در بدنش است. اسرین معروفی دارای سوختگی‌های زیادی در صورت خود است. لاله‌های گوش او آسیب دیده و اثرات سوختگی در کمر، بدن و پاهای او وجود دارد. اسمعه دروی متاسفانه دو انگشت دست خود را طی مراحل درمانی‌اش از دست داده است. اسمعه به‌همراه دیگر دانش‌آموزان حاضر در بیمارستان تخصصی سوختگی در اصفهان دوماه زیر دستگاه پرفشار اکسیژن قرار داشت و بخش‌هایی از ریه و سیستم تنفسی او ترمیم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha