دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۷
کد خبر: 106355

سلامت نیوز :آدامس بدون قند می‌تواند به کاهش پلاک دندانی و یا کرم خوردگی‌های دندانی کمک نماید. در یک مطالعه، نشان داده شد افرادی که در بین وعده‌های غذایی خود آدامس می‌‌جوند، در وعده‌های غذایی یا میان وعده‌های بعدی، غذای کمتری می‌خورند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ؛ دکتر فرناز عطایی، متخصص روانپزشکی گفت: آدامس جویدن به کنترل اشتها کمک می‌کند. عده‌ای از متخصصان معتقدند که آدامس جویدن موجب می‌شود تا نیاز به جویدن غذا از بین برود. بنابراین آدامس جویدن می‌تواند به کنترل اشتها کمک کند.

وی افزود: برخی نیز عقیده دارند که طعم و مزه آدامس میل و رغبت افراد را به طعم و مزه دیگری، در دهان از بین می‌برد که این موضوع در آدامس‌های نعنایی بیشتر صدق می‌کند.دکتر عطایی تصریح کرد: جویدن یک بسته آدامس بدون قند، چیزی در حدود 5 تا 10 کالری به فرد می‌دهد، در حالی که جویدن یک ساعت آن، باعث سوزاندن 10 کالری می‌شود.وی خاطرنشان کرد: بعضی تحقیقات نشان می‌دهند جویدن آدامس می‌تواند برای دندان‌ها یا ماهیچه‌های آرواره و یا هر دو مضر و زیان آور باشد. با این حال آدامس بدون قند می‌تواند به کاهش پلاک دندانی و یا کرم خوردگی‌های دندانی کمک نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha