دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۷
کد خبر: 106357

مفصل ها را سالم نگه داریم

سلامت نیوز : این روزها علاوه بر افراد مسن، برخی از جوانان نیز از درد مفصل شکایت می کنند. مفصل ها، از قسمت های مهم بدن است و باید از آن به درستی مراقبت شود.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ مصرف موادغذایی سالم، انجام ورزش و اصلاح عادت ها، در حفظ سلامت مفصل ها و انعطاف پذیری آن نقش مهمی دارد.

حالت نشستن و ایستادن را تغییر دهید:برای مدت طولانی در یک جهت ننشینید یا نایستید. زیراروی مفصل ها فشار وارد می شود. با تغییر دادن حالت بدن فشار به طور مساوی در بدن پخش می شود.

ترک سیگار:استعمال سیگار در روند جذب ویتامین D و کلسیم در بدن اختلال ایجاد می کند. به طور عمده افراد سیگاری دارای تراکم پایین استخوان هستند.

مصرف امگا۳:برای نرم و روان نگه داشتن مفصل ها، میزان مصرف اسیدهای چرب امگا۳ را افزایش دهید. مفصل های خشک به علت اصطکاک دچار فرسودگی می شود.

استفاده از کفش های مناسب:کفش های نامناسب از جمله پاشنه دار روی مفصل فشار وارد می کند. پس از کفش های مناسب استفاده کنید.

مواد غذایی غنی از ویتامین D:بدون ویتامین D، کلسیم جذب استخوان ها نمی شود. بنابراین مواد غذایی حاوی ویتامین D مصرف کنید و روزی چند دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرید.

پیاده روی:به طور روزانه ورزش کنید تا مفصل ها سفت نشود.

وزن کم کنید:اضافه وزن، روی مفصل ها فشار زیادی وارد می کند. بنابراین برای کاهش درد، وزن خود را کم کنید.

پنج ماده غذایی مفید برای مفاصل

بعضی از مواد غذایی برای سلامت مفصل مفید است. این مواد عبارت است از مغزها؛ از آن جا که بیشتر مغزها و به ویژه مغز بادام و تخمه آفتابگردان سرشار از ویتامین E است و این ویتامین در حفظ سلامت مفاصل نقش موثری دارد، توصیه می شود در طول روز از خوردن این دسته از موادغذایی غافل نشوید.پاپایا؛ در بیشتر نقاط ایران این گیاه به عنوان «خربزه درختی» یا «انبه هندی» معروف است. این میوه سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است. سیب؛ کلاژن از جمله پروتئین های مهم در حفظ سلامت مفاصل است. سیب غنی از آنتی اکسیدان هایی است که در تولید کلاژن نقش دارد.

لوبیا شامل لوبیای قرمز ، سیاه و...

کلم بروکلی: سرشار از ویتامین های A و B و C و E و K است که در حفظ سلامت مفاصل نقش دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha