دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 106362

انگیزه، پیچیده تر از خواستن یک چیز است!

سلامت نیوز : انگیزه، فرایند بسیار پیچیده تری از صرفاً خواستن یک چیز است. هنگامی که روی یک پروژه خلاق کار می کنید و این کار برایتان دشوار است، اگر به اندازه کافی انگیزه نداشته باشید، پروژه را رها خواهید کرد. یک پروژه خلاق همیشه دشوار است، اگرچه شما رمان نویس، نقاش، موسیقیدان یا هر کارآفرین خلاق دیگری باشید. در تحقیقات شخصیم روی نویسندگان بسیار کارآزموده، پی بردم که انگیزاننده ها اغلب منجر به بهترین نتیجه می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت برترین ها ؛ در اینجا 5 روش برای بالا بردن سطح انگیزه شما ارائه می شود:

1. چالش پروژه تان را افزایش دهید

سعی کنید کاری را امتحان کنید که پیش از این تجربه نکرده اید. وقتی با یک رمان نویس پر فروش مصاحبه می کردم،او به من گفت که یک بار برای به چالش کشیدن خودش یک روایت فلش بک سه لایه نوشته است. برای بسیاری از ما، ارتباط برقرار کردن با یک فلش بک معمولی هم به اندازه کافی چالش برانگیز است، اما برای او به سادگی آب خوردن است.

2. برای فعال کردن یک رویکرد تازه روش خلاقه تان را تغییر دهید

اگر برای پروژه تان معمولاً طرح اجمالی می¬نویسید، این بار ننویسید. یا شروع به نوشتن کنید بدون آنکه پایانی برای آن در ذهن تان متصور باشید. اگر هرگز با طراحی چیزی را ننوشته اید، ببینید اگر طرحی از پیش داشته باشید چه اتفاقی خواهد افتاد. حتی اگر این روشها موثر نباشد، نکات جدیدی یاد خواهید گرفت.

3. از زاویه دید دیگری بیافریند

آیا همیشه از زاویه اول شخص می نویسید؟ یا هرگز از زاویه اول شخص ننوشته اید؟ سعی کنید مخالفش را امتحان کنید. یا از زوایه دید اشیا یک مطلب هنرمندانه بنویسید مانند دوچرخه، ماشین یا از نگاه یک مهاجر یا آدم فضایی بنویسید.

4. ژرفتر جستجو کنید تا انگیزه ی واقعی تان را پیدا کنید

ببینید رالف انجل شاعر چطور اینگونه رقتار کرده است:

در سالهای اخیر آنقدر از نوشتن آموخته ام که از پذیرفتنش بیزارم، حتی بیشتر از مهم ترین روابطی که در زندگی ام دارم. از آنجا که بیشتر با خودم در ارتباطم، بدترین قسمت ماجرا این است ، که اشخاصی را که دوست داشتم مرده اند و زندگی من ادامه دارد. اما اگر هر چیزی مرا از کارم دور کند، من ممکن است از خویشتنم به طریقی جدا شوم.

5. هدف را فراموش کنید و خوش بگذرانید

این سرنوشت سازترین کلید برای ورود به ماجرا ست. تمام مخاطبان احتمالی تان را کنار بگذارید برای مدتی چیزی لذت بخش درباره موضوع خلاقه تان پیدا کنید. این مسئله شوخی نیست، پی ببرید چرا نمی توانید ادامه دهید و با خودتان بیشتر درگیر شوید. هیچ چیزی مبتذلی درباره خوش گذرانی وجود ندارد، وقتی که به طور مجزا با نویسندگان خلاق صحبت می کردم به این مسئله پی بردم. این مسئله یکی از محرک هایی است که آنها را به کارشان باز می گرداند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha