دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۲

روزی 5 تهرانی ام‌اس می‌گیرند

سلامت نیوز : رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی انجمن ام اس با بیان اینکه وقتی شخصی مطلع می‌شود گرفتار ام اس شده است، کاملا از نظر روحی به هم می‌ریزد و آینده خود را با ویلچر تجسم می‌کند، اظهار کرد: تصویری که امروز از بیماری ام اس در جامعه ساخته شده است، صحیح نیست و ام اس همیشه با فلج شدن و ناتوانی همراه نیست.

حسین کاکاوند در گفت‌وگو با (ایسنا)، ضمن تاکید بر ضرورت تغییرنگرش مردم درخصوص بیماری ام اس اظهار کرد: در صدد هستیم تا با اطلاع‌رسانی مناسب مردم را آگاه کنیم که هر شخصی به بیماری ام‌اس مبتلا شد، قرار نیست توان جسمانی‌اش را از دست داده و فلج بشود.

وی به هزینه بالای داروهای بیماران ام اس اشاره و اظهار کرد: وظایف دولت است که بسترهای تحقق سلامت همگانی را فراهم کرده و امکان زندگی سالم را برای همه مردم به وجود بیاورد.

کاکاوند ادامه داد: روز به روز بر جمعیت مبتلایان به ام اس افزوده می‌شود. امیدواریم بتوانیم در راستای رسالت اصلی‌مان که آگاهی جامعه است، گام برداریم. در شهر تهران به طور متوسط پنج نفر در روز به ام اس مبتلا می‌شوند، البته آمارهای رسمی از ابتلای ماهانه 120 نفر در تهران به ام اس حکایت می‌کنند.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی انجمن ام اس با بیان اینکه وقتی شخصی مطلع می‌شود گرفتار ام اس شده است، کاملا از نظر روحی به هم می‌ریزد و آینده خود را با ویلچر تجسم می‌کند، اظهار کرد: تصویری که امروز از ام اس در جامعه ساخته شده است، صحیح نیست، در حالی که اگر نگاه به این بیماری اصلاح شود، مبتلایان نیز بهتر می‌توانند آن را کنترل کنند.

کاکاوند، موضوع عدم آگاهی جامعه از بیماری ام اس را در ردیف مهم‌ترین مشکلات موجود در رابطه با این بیماری دانست و گفت: علاوه بر ضرورت اطلاع رسانی درباره بیماری ام اس، اطلاع از اصول کنترل این بیماری نیز لازم است و هیچ گاه ام اس همیشه با فلج شدن و ناتوانی همراه نیست.

به گفته رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی انجمن ام اس، کنترل این بیماری با تغییر رویکرد به سمت زندگی بدون استرس، همراه با آرامش، حفظ امید، انگیزه و خودباوری امکان پذیر است. متاسفانه بسیاری از بیماران ویلچرنشین مبتلا به ام اس، افرادی بوده‌اند که بیماری خود را در مراحل ابتدایی به خوبی کنترل نکرده‌اند.

وی ضمن اعلام خبر برپایی بازارچه نوروزی انجمن ام اس در روزهای هشتم و نهم اسفند ماه سال جاری در کانون فرهنگی تربیتی قدس تهران خبر داد و اظهار کرد: میزبان اصلی این بازارچه خود بیماران هستند و مقدمات کار را فراهم کرده‌اند. در این بازارچه با مردم گفت‌وگو و این امکان را فراهم می‌کنیم تا با بیمارانی که بدون هیچ مشکلی فعالیت می‌کنند و به زندگی عادی‌شان ادامه می‌دهند، از نزدیک آشنا شوند.

کاکاوند افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی در دستور کار این بازارچه قرار دارد. وزارت آموزش و پرورش، شهرداری و چندین شرکت خصوصی برای برپایی این بازارچه مشارکت داشته‌اند اما حمایتی از وزارت بهداشت در این خصوص صورت نپذیرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha