دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 106376

سلامت نیوز : حالا دیگر یک دفتر دارد که پر است از فهرست نام دختران، شماره تماس منزل آن ها و توضیح کوتاهی درباره ویژگی هر کدام شان. با گذشت ماه های زیاد هنوز عروس دلخواهش را پیدا نکرده است. بزرگ ترها و به ویژه مادران باید در انتخاب همسر برای فرزندان شان نقش بسیار پررنگی داشته باشند چرا که نظرات ارزشمند آن ها احتمال اشتباه را در این باره کاهش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ هر چه باشد از قدیم گفته اند آن چه پیر در خشت خام می بیند، جوان در آینه نمی بیند، هیجانات دوران جوانی که مخصوصا زمان انتخاب همسر بیشتر بروز می کند می تواند انتخاب درست را تحت الشعاع قرار دهد و در این شرایط نگاه مدبرانه و آینده نگری بزرگ ترها نقش تعیین کننده ای دارد ولی با این حال گاهی اوقات بزرگ ترها هم در دام هایی می افتند که خودشان از آن بی خبرند و ناخودآگاه تحت تاثیر برخی معیارهای نادرست، ناخواسته کار ازدواج جوان هایشان را سخت می کنند! به مثال هایی که حاصل پرس و جو از چند مادر است که با هزار امید و آرزو سال هاست در به در دنبال عروس ایده آل می گردند، توجه کنید:

وقتی عروس اول مشکل اصلی می شود

از این جمله چه نکته ای را برداشت می کنید؟ بی خودی گناه عروس اول را نشویید. عروس اول فقط از ظاهر بسیار خوبی برخوردار است و دیگر مادرشوهر حاضر نیست عروس بعدی را از بین دخترانی انتخاب کند که به لحاظ ظاهری با عروس اول فاصله دارند.

بهتر است هر کسی را در شرایط و موقعیت خود او ارزیابی کنید و دختر را با معیارهای پسرتان که برای او دنبال همسر می گردید، بسنجید.

سن مادر دخترخانم زیاد است!

اشتباه نخوانده اید. از سن مادر دخترخانم صحبت می کنیم نه خود دخترخانم! فقط چون مادر دختر، جوان نیست، مادر پسر ترجیح می دهد سراغ خانواده جوان تری برود، حالا دیگر ویژگی های شایسته دختر بماند...

پدر و مادر دخترخانم تحصیلات عالیه ندارند!

این که بین دو خانواده باید کفویت و تناسب فرهنگی وجود داشته باشد، به قوت خود باقی است و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست، زیرا تناسب فرهنگی یکی از مهم ترین معیارهای ازدواج است و نباید به آن بی توجهی کرد اما مواردی هم وجود دارد که دختر جوان از تحصیلات، موقعیت اجتماعی و شرایط بسیار خوبی برخوردار است که حتی موقعیت او را در خانواده یا فامیل بسیار برجسته ساخته است ولی به دلیل موقعیت تحصیلی یا فرهنگی خانواده اش شایستگی ها و قابلیت های او نادیده گرفته می شود.

لباس دخترخانم در مراسم خواستگاری قشنگ نبود!

سلیقه امری فردی است، حتی اگر فرض کنیم دخترخانم در انتخاب لباس بدسلیقه است، نتیجه این بدسلیقگی فقط دامن گیر مبل و فرش و پرده خانه می شود، یعنی قطعا اخلاق و رفتار آن دختر بر سلیقه اش اولویت دارد، ضمن این که فراموش نکنید سلیقه می تواند در شرایط مناسب و با دیدن سلایق خوب اطرافیان، اصلاح شود.

میزبانی خوبی نداشتند

گاهی اوقات برخی از مادرها در جلسات خواستگاری به جای این که بر اخلاق و رفتار و ویژگی های اصلی دخترخانم و خانواده اش تمرکز کنند به دنبال بهانه های واهی هستند، جوشیده بودن چای، نبود نمک در نمکدان های روی میز، خوب شسته نشدن میوه ها، لک بودن آینه در راهروی ورودی، تمیز نبودن لیوان ها و ... گاهی اوقات تنها معیار تصمیم گیری مادرها می شود و به خاطر این نقایص کوچک دختر را نمی پسندند. در حالی که ممکن است دخترخانم مورد نظر ویژگی های بسیار ارزنده ای داشته باشد که متاسفانه به دلیل تمیز نبودن استکان ها از چشم مادرشوهر مغفول مانده است.

همه ما انسانیم و احتمال بروز خطا در کارهای مختلفمان وجود دارد، الزاما داشتن سن و سال بالا تضمینی برای اشتباه نکردن نیست. دام هایی که از سوی ناخودآگاه ما را گرفتار می کند، همیشه به راحتی قابل شناسایی نیست و به تامل، دقت و تفکر منطقی نیاز دارد. برای پیدا کردن ریشه برخی انتخاب های تان عمیقا به احساس خود توجه و فکر کنید و ببینید چه معنا و پیامی برایتان دارد و این پیام چقدر معقول و منطقی است؟ شاید بعد از بررسی دوباره به این نتیجه برسید که عروس مورد نظرتان را مدت مدیدی است که پیدا کرده اید، اما بی توجه از کنار او گذشته اید!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha