درمان بیماری ناباروری بودجه‌ای ندارد/ حمایت از بیماران در قالب طرح جمعیت و تعالی خانواده

سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه بیماران نازایی توان پرداخت هزینه های بالای این بیماری را ندارند، گفت: بودجه خاصی برای این مساله در وزارت بهداشت در نظر گرفته نشده است.

سلیمان عباسی در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه یکی از چالش‌ های بیماران نازایی، گرانی داروهای نازایی است، افزود: اخیرا برخی از داروهای این بیماری تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه سطح ارائه خدمات ناباروری در کشور وضعیت بدی ندارد، گفت: سطح خدمات ناباروری در کشور تقریبا در حد کشورهای توسعه یافته است و می توان گفت که علم کشور در این زمینه عقب نیست اما تنها هزینه درمان این بیماری بسیار زیاد است و بیماران توان پرداخت هزینه ها را ندارند که آن هم نیاز به تدابیر ویژه دارد.

وی با بیان اینکه حمایت از درمان بیماری ناباروری نیاز به اعتبار دارد، خاطرنشان کرد: حمایت از بیماران نابارور در راستای طرح سیاست جمعیتی به طور جدی تر دنبال می شود به طوری که هم اکنون با توجه وزارت بهداشت و بیمه ها برخی اقلام دارویی ناباروری تحت حمایت قرار گرفته است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس درخصوص اعتبارات در نظر گرفته شده برای درمان ناباروری نیز گفت: بودجه خاصی برای این مساله در وزارت بهداشت در نظر گرفته نشده است، پوشش بیمه‌ ای ناباروری برای زوجین نابارور ضرورت دارد و بنابراین برای اجرای طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده و درنهایت افزوده شدن به جمعیت کشور لازم است تا از زوجین نابارور حمایت شود.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت درحال حاضر سه میلیون زوج ناباور در ایران خواهان فرزند هستند که 70 درصد هزینه درمان را به صورت غیر بیمه ای می پردازند. حداقل هزینه درمان برای هر مرحله حدود 6 میلیون تومان اعلام شده که این هزینه ها موجب شده برخی زوج ها از ادامه درمان انصراف دهند و فقط سالانه 35 هزار زوج نابارور موفق به فرزند آوری می شوند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha