پا پس کشیدن وزارت بهداشت از مساله خرید و فروش اعضا

سلامت نیوز :معاون درمان وزیر بهداشت در مورد رقم‌های میلیونی که در خرید و فروش‌ اعضای پیوندی، رد و بدل می‌شود، گفت: ارتباطات بین دهنده و گیرنده از کنترل وزارت بهداشت خارج است و مسائل انسانی، عاطفی، اجتماعی و اقتصادی بین دو نفر به ما مربوط نیست و ما به مسائل خصوصی افراد ورود نمی‌کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محمد آقاجانی ، در مورد خرید و فروش اعضای بدن گفت: در برخی نشریات اخباری را منتشر کردند که در بررسی های صورت گرفته غیرواقعی بودن آنها آشکار شد.

وی در مورد اینکه این خرید و فروش ها گفته شده توسط دلالان انجام می شود اظهار کرد: ممکن است اتفاقاتی در سطح جامعه رخ بدهد اما خوشبختانه سیستم پیوند اعضا در کشور سالم و مناسب است و اتفاقات موردی و استثنایی را نمی توان تعمیم داد.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: با گسترش عمل پیوند،وجود مراکز پیشرفته و متخصصان این حوزه و همچنین پرداخت کامل هزینه های پیوند از سوی وزارت بهداشت وضعیت خوبی را در این حوزه شاهد هستیم.

آقاجانی در پاسخ به اینکه رقم های میلیونی در این خرید و فروش ها به دلیل کمک های کم دولت رد و بدل می شود گفت: ارتباطات بین دهنده و گیرنده از کنترل وزارت بهداشت خارج است و مسائل انسانی، عاطفی، اجتماعی و اقتصادی که بین دو نفر ممکن است رخ دهد به ما مربوط نیست و ما به مسائل خصوصی افراد ورود نمی کنیم.

وی ادامه داد: اما آنچه که بر آن نظارت داریم بیمارستان هایی است که عمل پیوند را انجام می دهند و باید به طور کامل ضوابط را رعایت کنند و در مقولات غیرقانونی وارد نشوند.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت نظارت کاملی بر عمل پیوند دارد و به جرئت می توانیم بگوییم نظارت ها کامل است و تخلفات برنامه ریزی شده و گسترده وجود ندارد اما چنانچه موردی رخ دهد و گزارش شود بلافاصله پیگیری می شود چرا که بازرسی فعال در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مراکز پیوند به صورت کامل تحت نظر وزارت بهداشت است افزود: مجدد تأکید می کنم مطالبی که مربوط به قاچاق گسترده اعضای بدن انسان و روابط ناسالم اقتصادی در امر پیوند منتشر شده بود بررسی و کذب بودن آن اثبات شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha