سلامت نیوز : یک جراح و فوق تخصص جراحی پلاستیک با اشاره به این که به لحاظ تکنیک و متخصصین جراحی پلاستیک، هیچ کشوری توان رقابت با دانش جراحی پلاستیک ایران را ندارد، گفت: درمان جراحی شکاف لب و کام در ایران مطابق با آخرین استانداردهای جهانی انجام می‌شود.

دکترعبدالجلیل کلانتر هرمزی در گفت وگو با ایسنا ، با بیان اینکه جراحی زیبایی را در سالن‌های آرایش، استخرها و کلینیک‌های مشاوره زیبایی نباید جست وجو کرد، گفت: جراحی پلاستیک بسیار پیچیده و در سطح فوق تخصصی است.

وی با بیان اینکه امروزه عوارض و خونریزی‌های جراحی پلاستیک کمتر شده است، گفت: جراحی پلاستیک بازدهی زودتر و امنیت بیشتری دارد به طوری که به آن جراحی روزانه گفته می‌شود.

درمان شکاف لب باید از بدو تولد آغاز شود

کلانتر هرمزی با اشاره به اینکه شکاف لب و کام در نوزادان قبل از تولد از طریق سونوگرافی قابل تشخیص است، گفت: افرادی که دچار شکاف لب هستند، به دلیل مشکلات زبانی و اجتماعی گوشه‌گیر می‌شوند و از مسائل اصلی زندگی دور می‌شوند، درمان این کودکان باید در بدو تولد انجام شود.

این استاد گروه جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه کودکانی که دچار شکاف لب و کام هستند باید به طور مستقیم از شیر مادر استفاده کنند، گفت: مادران باید از دادن پستانک به کودکانی که دچار شکاف لب و کام هستند خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه مراقبت از گوش در کودکانی که دچار شکاف لب هستند بیشتر توصیه می‌شود، گفت: مشکلات گوش در این کودکان می‌تواند به عفونت‌های گوشی، کری یا کاهش شنوایی منجر شود.

وی خاطرنشان کرد: در لب‌هایی که دچار شکاف وسیع هستند، به طوری که دو طرف شکاف لب به راحتی به طرف هم نمی رود، با وسایل ارتودنسی از فرم لب و بینی آن قالب گرفته می شود. در این حالت پوست و کام راحت‌تر به هم می رسد و بینی شکل بهتری به خود می‌گیرد.

کلانتر هرمزی با بیان اینکه درمان جراحی شکاف لب و کام در ایران مطابق با آخرین استانداردهای دنیا انجام می‌شود، گفت: ایران رتبه اول جراحی پلاستیک در منطقه را داراست و دارای رتبه پنجم تا دهم در جهان است.

وی یادآور شد: جراحی شکاف لب و کام در تهران در دو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و علوم پزشکی ایران، توسط متخصص‌ترین جراحان پلاستیک انجام می شود.

این جراح پلاستیک با اشاره به اینکه بالغ بر 600 بیمار شکاف لب و کام در طی یازده سفر به روستاها و شهرهای دور افتاده تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند، گفت: جراحی شکاف لب و کام در کشور متحول شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha