سلامت نیوز : رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: ۱۰ خدمت به طور مشخص در مصوبه اخیر مشخص شده که پوشش بیمه‌ای این خدمات می‌تواند کمک بزرگی برای افزایش دسترسی مردم به خدمات پایه دندانپزشکی باشد.

محمدحسین خوشنویسان در گفت‌وگو با فارس، در مورد مصوبه جدید هیئت دولت درباره پوشش خدمات دندانپزشکی توسط سازمانهای بیمه گر اظهار داشت: به طور کلی بیمه‌ها در ایران، درمان محورند و ثابت شده این بیمه‌ها نمی‌توانند باعث ارتقاء شاخص‌های سلامت شوند.

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: وقتی مردم بیمار می‌شوند برای درمان با استفاده از بیمه مراجعه می‌کنند چرا که ما فرصت‌های پیشگیری را از دست می‌دهیم و اقدامات لازم را انجام نمی‌دهیم که اگر این مسیر کماکان ادامه پیدا کند نمی توانیم پاسخگوی نیاز مردم و ارتقای سلامت در کشور باشیم.

خوشنویسان به بیمه‌های سلامت‌محور در کشورهای پیشرفته اشاره داشت و افزود: معاینات منظم برای آموزش و تشخیص زودهنگام بیماری‌ها انجام شده و از این طریق مردم می‌توانند نتایج بهتری بگیرند و شاخص های سلامت نیز رشد قابل توجهی را نشان می‌دهند.

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: در آن کشورها کلینیک کودک سالم وجود دارد و مشخص شده که کودکان باید در چه تاریخی مراجعه کنند تا وضعیت سلامت آنها بررسی و آموزش‌های بهداشتی و مراقبت‌های لازم نیز انجام شود و اگر افرادی به طور منظم مراجعه نکنند و در نتیجه بیمار شوند، هزینه درمان را باید خود بپردازند.

خوشنویسان تصریح کرد: تغییر رویکرد بیمه و مصوبه اخیر که در 28 مهر و چهل و نهمین جلسه شورای عالی بیمه مصوب شد برای تغییر رویکرد سلامت‌محور به خدمات دندانپزشکی است.

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت اظهار داشت: ۱۰ خدمت به طور مشخص در این مصوبه مشخص شده که پوشش بیمه‌ای این خدمات می‌تواند کمک بزرگی برای افزایش دسترسی مردم به خدمات پایه باشد.

خوشنویسان خاطرنشان کرد: در قبال این خدمات ما شاهد ارتقا در شاخص‌های سلامت دهان در گروه‌های سنی هدف خواهیم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha