سلامت نیوز : عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به موضوع حقوق محیط بانان کشور گفت: متاسفانه قوانین موجود در رابطه با برخورد با شکارچیان غیرمجاز بازدارنده نیست و این قوانین نیاز به بازنگری دارد.

کمال الدین پیرموذن در گفت و گو با پانا با تأکید بر حفظ حقوق محیط بانان در کشور اظهار داشت:حقوق محیط‌ بانان کشور باید توسط مسئولان حفظ شود چرا که این افراد با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

این نماینده مجلس با تأکید بر حفظ امنیت جانی محیط بانان افزود:برخورد جدی دستگاه های مربوطه با تخلفات شکارچیان غیرمجاز که منجر به مجروح شدن و یا مرگ محیط‌ بانان می ‌شود، ضرورت دارد.

وی با اشاره به مجروح شدن دو محیط بان گلستانی ضمن ابراز تأسف از این حادثه خاطرنشان کرد: این محیط بانان برای حفظ محیط زیست در درگیری با شکارچیان غیرمجاز مجروح شده اند که مسئولان باید با قاطعیت با این موضوع برخورد کنند.

پیرموذن با بیان اینکه باید تدابیر ویژه برای برخورد با شکارچیان غیرمجاز در نظر گرفته شود، افزود: متاسفانه در برخورد با شکارچیان غیرمجاز خلأهای قانونی وجود دارد و سخت گیری هایی که می شود مانع تکرار این حوادث نیست.

وی با بیان اینکه محیط زیست کشور در معرض تهدید قرار دارد، تصریح کرد: محیط زیست کشور و گونه های جانوری هر روز در معرض خطر هستند و وضعیت مطلوب نیست که در این راستا باید برنامه های جامعی ارائه شود.

به گزارش پانا، دو محیط بان استان گلستان عصر جمعه گذشته مورد حمله هشت شکارچی غیرمجاز قرار گرفتند و در این حمله وحشیانه بر اثر ضربات چاقو و تبر مهاجمان به شدت مجروح شده اند، این دو محیط بان بعد از منتقل شدن به بیمارستان مورد عمل جراحی قرار گرفتند و بنا به گزارش پزشکان معالج، وضعیت آنان رضایت بخش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha