سلامت نیوز : معاون قوانین مجلس شورای اسلامی بر لزوم شناسایی دارندگان گروههای خونی نادر در کشور تأكید كرد و گفت: بیمه‌‌ها باید از برنامه ملی خونهای نادر حمایت كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دكتر امیدوار رضایی در بازدید از بخشهای سرولوژی اختصاصی، مركز ملی خونهای نادر، تضمین كیفیت و مركز ملی خون بند ناف سازمان انتقال خون ایران، اظهار امیدواری كرد حمایت لازم نهادهای تصمیم‌گیر از فعالیت‌های سازمان انتقال خون، زمینه گسترش خدمات این سازمان را در جامعه فراهم سازد.

وی در این بازدید، با دكتر علی‌اكبر پورفتح‌اله مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران نیز دیدار و گفتگو كرد.

امیدوار رضایی در این دیدار بر لزوم گسترش برنامه ملی خونهای نادر و شناسایی دارندگان گروههای خونی نادر تأكید كرد و اقدامات پیش‌گیرانه و زود هنگام سازمان را در صرفه‌جویی هزینه‌های درمانی كشور پر نقش دانست و گفت: بیمه‌‌ها باید از برنامه ملی خونهای نادر سازمان انتقال خون حمایت كنند.

وی اظهار امیدواری كرد در آینده اطلاعات دارندگان گروههای خونی نادر در كارت سلامت هوشمند افراد درج شود.

معاون قوانین مجلس بر لزوم گسترش فعالیتهای مركز ملی خون بندناف و بانك سلولهای بنیادی خون‌ساز سازمان انتقال خون ایران و استفاده از آن در مراكز درمانی تأكید كرد و افزود: باید از تولید ملزومات انتقال خون به ویژه كیت های HCV,HIV ، هپاتیت و كیسه خون در كشور حمایت شود.

وی همچنین بر لزوم سرمایه گذاری و حمایت از تولید داخلی با نشانهای معتبر بین المللی تأكید نمود.

در این دیدار دكتر پورفتح‌اله نیز فعالیتهای سازمان انتقال خون كشور در كنترل كیفی محصولات انتقال خون و فعالیتهای مراكز ملی خونهای نادر و خون بندناف را تشریح كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha