سلامت نیوز : یکی از متخصصان بیمارستان افضلی پور کرمان از کشته شدن 55 نفر طی سال جاری در این استان بر اثر مسمومیت ناشی از سم «پاراکوات» موسوم به سم علف کش خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصرایران ؛ «سارا شفیعی» در تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این افراد به علت مصرف اشتباهی یا تماس با این سم در مناطق مختلفی در جنوب کرمان جان باخته اند.

وی علت خبر رسانی خود را ضرورت اطلاع رسانی به کشاورزان و آگاهی بخش به مردم برای پیشگیری از بروز این نوع مسمومیت دانست که اغلب ناشی از بی دقتی است.

وی افزود: مسمومیت ناشی از این نوع سم در سه ماه گذشته بسیار زیاد شده است به طوری که از 18 مورد مراجعه به بیمارستان 15 نفر جان خود را از دست دادند.
وی اظهار کرد: این آمار در بایگانی بیمارستان افضلی پور به ثبت رسیده است.

او گفت: پاراکوات سمی علف کش است که کشاورزان برای آفت کشی محصولات کشاورزی آن را داخل بطری در مزارع خود نگهداری می کنند، که بایستی به خطرات جدی این سم بیشتر آگاه باشند.

وی ادامه داد: بیشتر افرادی که دچار مسمومیت از طریق این سم می شوند بایستی در در کمتر از 48 ساعت برای نجاتبخشی به بیمارستان اعزام شوند.
شفیعی که خود پزشک معالج برخی از این بیماران مسموم با سم پاراکوات است خاطر نشان کرد: آمار فوتی های ناشی از خطرات این سم بسیار بالا است و همین امر باعث شد تا من موضوع را اطلاع رسانی کنم.

جنوب کرمان از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی کشور به شمار می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha