سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 106427

سلامت نیوز :تحقیقات جدید دانشمندان سوئیسی نشان داد: انواع خاصی از غذاها که حاوی فیبر بیشتری هستند، می‌توانند از ریه‌ها در مقابل آسم و تنگی‌ نفس محافظت کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که فیبر محلول در میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند التهاب را در ریه‌ها کاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ؛ به گفته پژوهشگران دانشگاه لوزان سوئیس، رژیم غذایی پرفیبر و کم‌فیبر می‌تواند بر روی انواع باکتری‌هایی که در روده موش زندگی می‌کنند، تأثیر بگذارد. طی اظهارات این پژوهشگران، دو نوع رژیم‌ غذایی حاوی فیبر شامل فیبر محلول و فیبر غیرمحلول وجود دارد. فیبر نامحلول که در حبوبات کامل، خیار و بروکلی وجود دارد، به پاک کردن و تمیزی روده و شکم کمک می‌کند.

فیبر محلول که در میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد، به وسیله میکروب‌های روده شکسته می‌شوند. این فیبر می‌تواند در کاهش التهاب ریه‌ها مؤثر باشد. همچنین بررسی‌ها بر روی موش‌ها نشان داد: موش‌هایی که رژیم غذایی کم‌فیبر دارند، بیشتر مستعد ابتلا به تنگی‌ نفس هستند. سلول‌های بدن انسان میزبان میلیاردها میکروبی هستند که در داخل و روی بدن انسان زندگی می‌کنند. شواهد بسیاری نشان می‌دهد که این باکتری‌ها تأثیر قابل توجهی بر روی سلامتی انسان دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha