مرگ روزانه ۸ نفر به دلیل ‌آلودگی هوا

سلامت نیوز : عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در کلانشهر تهران روزانه ۸ نفر از شهروندان به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت و جمعی از معاونان و مدیران شهرداری در صحن شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه زنگنه وزیر نفت مطالبی را در خصوص آخرین وضعیت وزارت نفت و به خصوص اقدامات انجام شده در شهر تهران مطرح کرد.سپس اعضای شورای شهر سؤالات خود را از وزیر نفت پرسیدند.

محمدمهدی تندگویان، عضو شورای شهر تهران با اشاره به حضور وزرای دولت در برخی از جلسات شورای شهر اظهار داشت: در این دوره شاهد تعامل خوب دولت و شورای شهر هستیم که نشان می‌دهد که می‌توانیم حرکات سازنده‌ای را در شهر تهران داشته باشیم.

وی با اشاره به حضور وزیر نفت در جلسه شورا بیان داشت: از حضور زنگنه در این جلسه تشکر می‌کنم که برای رفع مشکلات شهر تهران در این جلسه حاضر شدند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در سالهای گذشته و در زمانی که زنگنه به عنوان وزیر نفت فعالیت می‌کرد کارهای ارزشمندی از او به یادگار مانده است که نشان می‌دهد که یک مدیر جهادی بوده است که از آن جمله می‌توان به منطقه عسلویه که در مدیریت وی شکل گرفت اشاره کرد.

تندگویان گفت: متأسفانه در دولت گذشته منطقه عسلویه به سمت مخروبه شدن رفت که با بازگشت مجدد زنگنه رونق در این منطقه مشاهده می‌شود.

وی تصریح کرد: در بخش سوخت و در رابطه با نفت استانهای جنوبی که صاحبان اصلی در این زمینه هستند مدعی هستند که از این ثروت و سوخت محروم هستند اما باید عنوان شود که هیچ کس به اندازه مردم تهران محروم‌تر از این سوخت نیست و محرومیت تنفسی که در تهران حاکم است در هیچ جای دیگر حاکم نیست.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: در کلانشهر تهران روزانه 7 تا 8 نفر از شهروندان ما به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند که البته این جدا از بیماری‌های پنهان در شهر است.

تندگویان تأکید کرد: باید در موضوع سوخت پاک بحث شود و در این موضوع شفاف‌سازی شود و برای مردم روشن شود چرا که ما در حال حاضر سوخت پاک نداریم.

وی اضافه کرد: موضوع اساسی‌تر از سوخت پاک برمی‌گردد به خودروهای استاندارد متأسفانه در این زمینه نیز با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستیم که امیدواریم این موضوع نیز مورد توجه دولت و مسئولان قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه پیشنهادی در خصوص بهره‌برداری از زباله‌های تهران توسط وزارت نفت دارم گفت: می‌توانیم از زباله‌های تهران فرآورده‌های نفتی، پتروشیمی تهیه کنیم.

تندگویان ادامه داد: در تهران و بر اساس ادعاهای معاونت خدمات شهری روزانه 6 هزار تن زباله تولید می‌شود که این هم خطر است و هم یک فرصت که اگر وزارت نفت باهوش باشد می‌تواند از این فرصت به نحو احسن استفاده کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران از وزارت نفت خواست پالایشگاهی را برای تبدیل زباله‌های تهران به فرآورده‌های نفتی تهیه کند.

وی تأکید کرد: بهره‌برداری از زباله‌های تهران می‌تواند مشکلات شهر تهران را هم کاهش دهد که امیدواریم در این زمینه تحقیقات لازم انجام شود.

تندگویان ادامه داد: موضوع بعدی اینکه باید به آن توجه شود خطر زلزله تهران و خطر شبکه‌های گازی و خطوط اصلی آن است که البته اعلام شده است که در زمان وقوع زلزله گاز غیرفعال خواهد شد که امیدواریم در این زمینه نیز تمهیدات لازم پیش‌بینی شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: یکی دیگر از معضلات شهر تهران علمک‌های جلوی در منازل است که این از دو منظر قابل بررسی است یکی اینکه سیمای شهر را نامناسب کرده است و دیگری اینکه مشکلاتی را برای عبور و مرور شهروندان ایجاد کرده است که در این زمینه نیز امیدواریم وزارت نفت برنامه‌ای را طراحی کند و به مرور این شکل این علمک‌ها را تغییر دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha