سلامت نیوز : مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در مورد شرایط بستری و وضع معیشتی بیماران دارای اختلال روان، اظهار کرد: 17.9 درصد بیماران دارای اختلال روانی به دلیل بستری قرض‌ کرده‌ و یا وسایل زندگی خود را فروخته‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ حاجبی در چهارمین کنفرانس علمی سلامت روان با محوریت «چالش‌های سلامت روان و غفلت همگانی» که در محل انستیتو روانپزشکی تهران برگزار شد، با بیان اینکه عمده مداخلات روان شناختی غیردارویی تحت پوشش بیمه نیست و پوشش بیمه‌ای سازمان‌های بیمه‌گر در این زمینه ضعیف است، تصریح کرد: طول مدت ارائه خدمات درمانی سازمان‌های بیمه‌گر برای بستری بیماران دارای اختلال روانی تنها 56 روز در سال است.

وی با انتقاد از اینکه این مدت زمان بستری و تحت پوشش قرار گرفتن بیماران دارای اختلالات روانی توسط سازمان‌های بیمه‌گر مدت زمان کمی است، گفت: باید در این زمینه اصلاحات لازم انجام گرفته و تحت پوشش قرار گرفتن طول مدت بستری بیماران دارای اختلال روانی افزایش یابد.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با عنوان این مطلب که سواد سلامت روان در سطح جامعه پایین است، خاطرنشان کرد: علاوه بر کم بودن سواد سلامت روان در سطح جامعه، پدیده انگ‌زنی موضوع دیگری است که ناشی از جو جامعه حاکم بوده و موجب پدید آمدن شرایط نامطلوب برای بیماران دارای اختلال روانی در جامعه می‌شود.

حاجبی همچنین به باورهای غلط موجود در جامعه در ارتباط با مصرف دارویی بیماران دارای اختلال روانی، اشاره و اظهار کرد: در زمینه مصرف داروی این بیماران باورهای بسیار غلطی وجود دارد و فرد دارای اختلال روان در جامعه به سختی می‌تواند برای مصرف داروی خود در جمع اقدام کند و تحت هر شرایطی تنها دغدغه‌اش عدم اطلاع دیگران از مصرف داروی درمانی اختلالات روانی توسط دیگران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha