سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی علی‌رغم اخبار قبلی مبنی بر رقم 3000 میلیارد تومانی ناشی از سهم یک درصدی ارزش افزوده برای نظام سلامت در سال آینده، این رقم را اعتباری معادل 4800 میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ رستمیان در "چهارمین کنفرانس علمی سلامت روان با محوریت «چالش‌های سلامت روان و غفلت همگانی»" که در محل انستیتو روانپزشکی تهران برگزار شد، علاوه بر اعلام خبر فوق، از آزادسازی اعتبار اختصاصی بیمارستان‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم خبر داد و گفت: بر اساس بندهای قانونی، بیمارستان‌ها مبلغی را برای فصل یک هزینه می‌کردند که با اختصاص اعتبار 500 میلیارد تومانی برای فصل یک آنها، اعتباری اختصاصی برای بیمارستان‌های کشور در ارتباط با خدمت‌رسانی به مردم در نظر گرفته شده است.

وی با استقبال از اینکه می‌توان با کسب درآمد، اعتبار کسب شده را در زمینه‌های دیگر و به ویژه نظام سلامت کشور صرف کرد، گفت: اختصاص عوارض به کالاهای آسیب‌رسان همچون سیگار از جمله بندهای قانونی کشور است که می‌توان از آنها استفاده کرد و از طریق آن، میزان اعتبار به دست آمده را به نظام سلامت در کشور اختصاص داد.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر اختصاص عوارض به کالایی همچون سیگار، پنج درصد مالیات نیز به ماشین‌های سواری وارداتی اختصاص یافته که می‌توان اعتبارات کسب شده را در این زمینه صرف اموری کرد که در آنها با کسری بودجه و اعتبار مواجهیم و برای کشور اولویت دارد.

رستمیان عنوان کرد: سال آینده با توجه به تدابیر اندیشیده شده، بهترین فرصت برای نظام سلامت کشور است تا با صیانت از اعتبارات تخصیص داده شده، شرایط مطلوبی برای نظام سلامت کشور ایجاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha