سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۳
کد خبر: 106473

سلامت نیوز :مطالعه اخیر در موسسه ملی سلامت آمریکا نشان داد نیمی از افرادی که با ویروس HIV‌ متولد می‌شوند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی - عروقی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در این تحقیق 165 نوجوان 15 سال به بالا و آلوده به ویروس HIV که این ویروس را از مادر خود دریافت و از زمان تولد نیز از داروهای ضدویروس ایدز مصرف کرده‌ بودند، مورد بررسی قرار گرفتند.

«جرج سیبری»، کارشناسِ یکی از موسسات زیرمجموعه موسسه ملی سلامت آمریکا گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد درصد قابل توجهی از نوجوانانی که از زمان تولد به این ویروس آلوده بوده‌اند در سال‌های بعدی عمر و در سنین بالاتر، بیشتر با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی - عروقی مواجه می‌شوند.

پیش از این نتایج مطالعات حاکی از آن بود که شدت آلودگی به ویروس HIV‌ و مصرف داروهای مختص این بیماری با ابتلای افراد بزرگسال به بیماری‌های قلبی - عروقی مرتبط است.

در این مطالعه پزشکان با اندازه‌گیری فاکتورهای خطرزایی چون میزان کلسترول، قندخون،‌ استعمال سیگار، فشارخون و وزن، خطر کلی ابتلای این افراد به بیماری‌های قلبی - عروقی را ارزیابی کردند.

در این تحقیق آشکار شد در افرادی که از زمان تولد به ویروس HIV‌ آلوده بوده‌اند، سطح این عوامل خطرزا بیشتر است و در نتیجه خطر ابتلای آنان به بیماری‌های قلبی و عروقی نیز افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha