چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۵
کد خبر: 106482

با متهم کردن عده ای پزشک نمی توان بر مشکلات غالب شد

سلامت نیوز : رئیس انجمن جراحان قلب و عروق گفت: اشکالات و تخلفات در تمام سیستم های پزشکی کشورها وجود دارد اما آیا با متهم کردن عده ای پزشک می توان بر مشکلات غالب شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محمدعلی یوسف نیا امروز در دومین کنگره مشترک قلب و عروق ایران در سالن اجلاس سران گفت: پیشرفتهای زیادی در سالهای اخیر در حوزه پزشکی کشور ما به خصوص در رشته قلب و عروق به وجود آمده است که اصلاً با گذشته قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: خدمات درمان بیماریهای قلب و عروق اکنون در سراسر کشور در دسترس همگان است، خدماتی با کیفیت که حاصل زحمات شبانه روزی پزشکان است، پزشکانی که با وجود کمبودها و مشکلات با توجه به نیاز بیماران بار مسئولیت را به دوش می کشند.

رئیس انجمن جراحان قلب و عروق ایران گفت: پزشکان ایرانی تمام وقت و انرژی خود را صرف بیماران می کنند و از هیچ خدمتی برای نجات جان مردم دریغ نمی کنند اما این انصاف نبود که تعدادی از پزشکان مورد بی مهری قرار بگیرند و تمام خدمات شبانه روزی آنها نادیده گرفته شود.

وی ادامه داد: اگر قرار بر اصلاح باشد باید با دید کارشناسانه به موضوع پرداخته شود نه با نگاه قضاوت گونه که اکنون در رسانه ها دیده می شود و با این کار برای مردم، علیه پزشکان ذهنیت ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: در جهان امروز تکنولوژی ها پیشرفت کرده و وسعت یافته است آیا کشورهای پیشرفته با تمام پیشرفتهای خود توانسته اند مسائل اولیه ای مانند تخلفات را از بین ببرند. نتوانسته اند. هنوز جهان درگیر این مسائل اولیه است بنابراین ما باید از ارزشهای خود الگویی برای جهان بسازیم که قابل اتکا باشد اما این کار باید از راه خودش و با اصلاحات اساسی سیستم بهداشتی و درمانی کشور انجام شود.

یوسف نیا گفت: بدیهی است در کشور ما هم مانند خیلی از جاها معضلاتی در جامعه پزشکی وجود دارد اما سوال این است که آیا با متهم کردن عده ای می توان بر این معضلات غالب شد.

دومین کنگره مشترک قلب و عروق ایران از 6 تا 9 اسفند در سالن اجلاس سران برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha